mx_power Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 halla- ser litt på forsterkerene og skal kjøpe. sammenlagt sikrings størelse er 240amp. vil eg da ha nok strøm hvis dynamoen lader 90amp og har et red top batteri og to 1,5F kondensatorer? er ikke så lett å skaffe dynamo til bilen heller. er en mazda mx3 V6. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Hvilke amper er det snakk om? Ikke glem å si hvilket merke det er. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 er 1stk dynabel BF1702 2kanaler 2x170wrm ved 4ohm med 60amp sikring og 2stk Bf4501 mono med 90amp sikring. 450wrms wed 4ohm skal drive et seas reference sett og 2stk seas lotus 12"subber Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 det kommer ann på flere faktorer 90A dynamo.. dette er jo egentlig urelevant.. hvor mye bruker bilen av dette ved normal bruk.. FØR du putter anlegg i den.. sitter du igjen med 40A så sliter du. 240A sikringer betyr ikke at dette er det forsterkeren trekker.. spørs på flere ting, 240A på forsterkere er det de maks vil trekke, er forsterker stabil i 1ohm så betyr det at den trekker maks ved 1ohm.. trekker mye mindre ved f.eks 2 eller 4ohm så sant den ikke har selv regulerende strømforsyning.. eneste forsterkeren jeg vet om som har dette er JL Audio.. men du nevner ikke merker og regner vel egentlig ikke med det er disse.. men må jo nevnes. Max strømtrekk er også når du spiller høyt og når bassen slår/durer mens laderen lader konstant så man trenger egentlig ikke ha dynamo større en trekket for å unngå å gå tom for strøm. Men hvis dette skjer så synker spenningen fra ladespenning på (som regel) 14.4v og ned til batteriets spenning ca12volt i bass slagene(sikkert hørt om blinkene lys). Her vil jo kondensatoren(e) hjelpe til, men eneste i bilen som produserer strøm er dynamoen. hvis ikke du klarer å skaffe dynamo hadde jeg pelt ut den du har og fått noen til å optimalisere den så den er mer effektiv.. vet matador gjør noe i den duren. eller sende den til noen som kan oppgradere den.. leste engang for lenge siden noen som viste om noen over dammen som gjorde dette.. men link til noe sånt orker jeg ikke søke meg frem til men mitt tips er alltid å bytte dynamo til større når man for et større trekk enn originalt da jeg ikke vet om et bilmerke som leverer for store dynamoer, selv om prisen forskjellen er minimal så er en krone her og en krone der mye når man produserer 400 000 biler unntak er for KUN demo biler som kun spiller på treff, da anbefaller jeg ekstremt kraftig batteri lader Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 tror du vil slite med blinking og lav spenning nrå du spiller høyt ja. men om du Må oppgradere dynamo spørs jo helt hvordan du bruker det. som regel går dte helt fint da man kjeldent spiller på fult konstant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 etter å sett vilke forsterkere.. så kan du klare deg med en dynamo opptimalisering (pm matador) vil jeg tro Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg