Gå til innhold

Hjelp! Noen som kan hjelpe meg ut av denne krisa? Bilen må jo eugodkjennes.

Ranger emnet


Lassjus

Anbefalte innlegg

Kom nettopp hjem fra EUkontroll, og de fant noen feil på bilen. Saken er at de ikke har noen ledige timer før uti januar, og jeg må få bilen godkjent innen månedens slutt :S Hvis ikke tar de skiltene.

De fant følgende mangler.

  • Mangler pedalgummi
  • Lavt bremseveskenivå
  • Bremserør svekket på grunn av rustangrep BAK BEGGE SIDER, H: FORAN OG MORKNE BREMSESLANGER BAK.
  • Forskjellig bremsekraft mellom hjul på samme aksel større enn 30 % av høyeste verdi.
  • Forskjellig bremsekraft større enn 50 % av høyeste verdi
  • Parkeringslys defekter
  • Vridd belte foran venstre
  • Varseltrekant mangler. (Glemte å si hvordan man kommer seg inn i bagasjerommet)
  • Oljelekasje fra motor

 

Åssen kan jeg komme meg ut av denne klemma. Tror ikke jeg finner noe verksted som kan gjøre dette før nyttår...?

Når det gjelder lekasjen lurer jeg på om dette kan komme av at den ene festeskrua til bunnpanna ikke har gjenger å gripe tak i i blokka. Men disse kan jeg gjenge opp hos en kompis. Men kan dette være grunnen?

 

Håper noen på forumet kan hjelpe meg ut av dennne lille klemma her!

På forhånd takk!

 

Lasse

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp hjem fra EUkontroll, og de fant noen feil på bilen. Saken er at de ikke har noen ledige timer før uti januar, og jeg må få bilen godkjent innen månedens slutt :S Hvis ikke tar de skiltene.

De fant følgende mangler.

  • Mangler pedalgummi
  • Lavt bremseveskenivå
  • Bremserør svekket på grunn av rustangrep BAK BEGGE SIDER, H: FORAN OG MORKNE BREMSESLANGER BAK.
  • Forskjellig bremsekraft mellom hjul på samme aksel større enn 30 % av høyeste verdi.
  • Forskjellig bremsekraft større enn 50 % av høyeste verdi
  • Parkeringslys defekter
  • Vridd belte foran venstre
  • Varseltrekant mangler. (Glemte å si hvordan man kommer seg inn i bagasjerommet)
  • Oljelekasje fra motor

 

Åssen kan jeg komme meg ut av denne klemma. Tror ikke jeg finner noe verksted som kan gjøre dette før nyttår...?

Når det gjelder lekasjen lurer jeg på om dette kan komme av at den ene festeskrua til bunnpanna ikke har gjenger å gripe tak i i blokka. Men disse kan jeg gjenge opp hos en kompis. Men kan dette være grunnen?

 

Håper noen på forumet kan hjelpe meg ut av dennne lille klemma her!

På forhånd takk!

 

Lasse

 

Dette redder deg vel ikke ut av din situasjon , men du bør være klar over at

de ikke sender ut avskiltningsbegjering med en gang. Hvis du ikke får bilen godkjent innen fristen får et varsel. Som i realiteten gir deg en ekstra måned. Hvis denne måneden går vil du få avskiltningsbegjering når de med sikkerhet vet at du ikke har fått godkjent en bil. Det betyr vel egentlig at du har mer enn en måned etter opprinnelig frist, uten at det er noe fare for avskiltning!

 

Dette er jo hvis du allerede ikke er over da!

G68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Fristen var slutten av forrige måned. Fikk varselet i forrige uke. :S

 

 

Da begynner tida å renne ut!

 

Kjøp deg nytt bremsesystem og bytt det ut i romjula! Det er rolig for veldi mangei begynnelsen av Januar. Bør vel la seg gjøre å få en time litt tidlig!

 

Håper det ordner seg!

G68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår