Gå til innhold

Ny sub i prisklasse 2500

Ranger emnet


bjaa

Anbefalte innlegg

Jau, XT4000 passer jo egentlig budsjettet bra, men er den så mye bedre enn f.eks Dynabel'n? Og trur Magma blir hakket for rått for min del, har lyst til å prøve noe nytt, trur Hertz er saker :) Får se hva det blir til ikveld av julegaver, blir nok en bestilling eller 2 iløpet av kvelden, blir nok HX300D , men får aldri bestemt meg for forsterker... hjelp :p

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, litt artig å se slike tråder:) Men til topic. Hvorfor ikke gå for XT4000 og Magma 12? Eller HX300D?

 

Hehe, det blei bestilt en XT4000 og en Magma 12 på julaften, hehe..

Så venter spent på posten, regner med jeg får elementet imorgen, blir gøy.. Skal bygge kasse ikveld, blir lukket på rundt 40 liter :)

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice, blir bra!

 

Har LEST at Magmaen ikke er glad i å få mer effekt enn den er oppgitt til å tåle (termisk), men at den nyttegjør seg godt av effekten den får.

 

Vet ikke om det stemmer, men ville hvertfall hatt det i bakhodet før jeg bare dro på.

 

Antagelig når du full slaglengde før du får gitt den 6-700W, avhengig av frekvens og kasse, så klart. Ikke pin den mer enn hva den orker, du merker når den får mer effekt men ikke nyttegjør seg av den. Jeg passer alltid på å stille inn gain og delefrekvenser så jeg vet ved hvilket volum på CD-spilleren høyttaleren makser. Så vet jeg at den lever under gode forhold til enhver tid, men det er selvsagt noe alle høyttalere fortjener (unntatt dem vi hater, som Pyle og Boss :P).

 

Bare tre tips og en tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah , takk for tips :)

 

Har ikke tenkt å spille til det blør i ørene, så kommer ikke til å gi så mye gain, vet ikke hva forsterkeren er god for jeg, men håper den klarer å dra Magmaen bra, regner vell med det. Gleder meg som en gris til å få sakene, holder på dra ut det gamle anlegget nå, deilig å skru i 25 grader med laptoppen i garagen :)

 

 

Hvor store kabler burde jeg dra fra elemenet og til forsterker mon tro?

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår