MR_Simba Skrevet September 6, 2003 Rapporter Share Skrevet September 6, 2003 Jeg har en 10" Zachry som har spilt ræva av dobble 12" i andre biler..men no i d siste har d kommet en liten vrenge lyd.. Bassen blir altså ikke svakere eller noe, men bare en liten vreng så e der..irriterende, lurer på om jeg har sprengt den? Opplysning: Har en eldre cd spiller, som jeg da har koblet signal kabler på "gammle måten" om noen fatter. Og slikt, altså det er tynne små kabler å shit der.. Hva kan være problemet? forsterkeren som har røket ?..Lyden funker like bra, men den vrenge lyden kom bare i går..:( Hjelp og forklaring mottas me takk:) Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiX Skrevet September 7, 2003 Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 kan jo være at elementet er løst? prøv å skru litt og finn ut om noen skruer er løst. Det var i så fall min problemløsning for samme problem Siter - 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet September 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 har skrudd det av og på igjen uten hell :( kan det hende at det er sprengt?..grunnet til tvilen på det er, at den spiller like høyt, og bra som den gjorde..mne dinna vrenge lyden :( Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet September 7, 2003 Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 kaaaaaan være du har brent et par viklinger.. da blir det gjerne sånn, men det er bare gjetting fra min side.. er forhåpentligvis noe annet :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet September 7, 2003 Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 Tror nok at du har brent den. Hadde samme problem med en Spl Dynamics Pro12D2. Etter å ha matet den med 1000w en helg merket jeg at det skrapte noe jævlig av subben. Det som var lit rart var at det var akkurat like mye trykk i bilen som før. Man merket skrapinga bare når man åpnet bagasjeluka. Når jeg skrudde opp delefilteret til å skjøre ved 250hz i stedenfor 50hz ble skrapelyden mye sterkere. Med delefilteret på 250hz tok det bare et par minutter før hele bilen var fullt med røyk og lyden ble borte. Elementet sto bom fast! Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet September 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 jaja..ditta va jo kjipt..men e har no en 240W forsterker bare..å subben krever jo 350w...går ikke å fixe ditta på noe måte nei?..dumpe å få ny? Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet September 8, 2003 Rapporter Share Skrevet September 8, 2003 Originally posted by MR_Simba jaja..ditta va jo kjipt..men e har no en 240W forsterker bare..å subben krever jo 350w...går ikke å fixe ditta på noe måte nei?..dumpe å få ny? Tror du at skrapelyden er et tegn på at bassen vil ha mer watt, så har du helt rett. Kjør på med mer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olavvi Skrevet September 8, 2003 Rapporter Share Skrevet September 8, 2003 Det er som regel 2 årsaker til ulyd i bassen. 1: Du har sprengt den. (For stor forsterker -> for mye effekt, eller for liten forsterker -> forvrengt signal) 2: Noe på bassen har løsnet. Somregel spideren. Ta ut bassen og sjekk dette. http://www.team-brs.com Siter Ford Fiesta ST 150 -08 Frozen Wite Ford S-MAX Titanium S 2,2 TDCI 175hk -09 Panther Black Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr-smith Skrevet September 8, 2003 Rapporter Share Skrevet September 8, 2003 for meg så høres det ut som elementet er sprengt. Ifølge ljudia så er eff. 300w (der står ingenting om der er rms), men om du nå skal ha deg nytt så er jo dette et greit tids punkt til å feks gå opp til en 12" :) Zachry BX-812 - 995,- Hadde et zachry bx-810 (10") på rommet her før, det spiller faktisk veldig bra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliBreez Skrevet September 8, 2003 Rapporter Share Skrevet September 8, 2003 har hørt de lydene fra maange subber matet med for lite watt (brent viklinger på talespolen) blandt annet rf hx2, focal k33, boss drittelement, mds.. alle de hadde svidd talespole... til slutt så er det ikke mere lyd.. bare røyk :P *skrap skrap skrap* Siter don't hate the player, hate the game. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet September 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2003 mener med spideren da?..hehe..den der skjønnte ikke e heilt, men ser det som en mulighet..bilde?..forklaring?..takk:) Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olavvi Skrevet September 9, 2003 Rapporter Share Skrevet September 9, 2003 Det gule på bildet er spideren. Den kan løsne i ytterkant hvis limingen er for dårlig. Siter Ford Fiesta ST 150 -08 Frozen Wite Ford S-MAX Titanium S 2,2 TDCI 175hk -09 Panther Black Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 9, 2003 Rapporter Share Skrevet September 9, 2003 Originally posted by olavvi Det er som regel 2 årsaker til ulyd i bassen. 1: Du har sprengt den. (For stor forsterker -> for mye effekt, eller for liten forsterker -> forvrengt signal) 2: Noe på bassen har løsnet. Somregel spideren. Ta ut bassen og sjekk dette. http://www.team-brs.com Her du for stor forsterker så brenner du sploen å subben blir sitene fast men har du derimot en forliten vil du klare å ødelegge den med forvrenkte signaler, tipper han har en dårlig forsterker som har ødelagt subben.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet September 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2003 Originally posted by olavvi Det gule på bildet er spideren. Den kan løsne i ytterkant hvis limingen er for dårlig. Det går vel ikke ann å sjekke ut ditta der i subben?..vurdera å kjøpe meg ny en ja..men da skal e ha bedre forsterker og..den e altså 240W..mens subben er på 350...jaujau Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 Originally posted by MR_Simba Det går vel ikke ann å sjekke ut ditta der i subben? Jo ;-) Originally posted by MR_Simba ..vurdera å kjøpe meg ny en ja..men da skal e ha bedre forsterker og..den e altså 240W..mens subben er på 350...jaujau Watt kan være så mangt ;-) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg