mariu$ Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Skulle montere kupevarmer så måtte dra av kabelen til motorvarmer elementet som står inn i motorblokka og varmer kjølevannet. så plutselig pipplet det ut vann og når jeg startet så rant det store mengder... kunne se hvor jeg hadde kjørt og motoren ble straks så varm at jeg måtte stoppe, da var kjøleveskebeholderen halvfull og det veltet ut damp. Så hvordan er denne motorvarmeren festet i blokka og hva slags tettning er det? bare å bytte en pakkning ? Og hvis jeg kjøper ny motorvarmer, hvordan fester jeg den i blokka og trenger jeg noe spesial verktøy eller god teknisk kunskap ? Bilen er en 1995 opel omega B 2liter 16v Siter Den som arbeider masse gjør masse feil , den som arbeider lite gjør lite feil , den som bare sløver gjør ingen feil , den som ikke gjør feil blir forfremmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Noen motorrvaremer er bare banket inn, altså ne er festet med en kon. Noen er skrudd fast (mutter i sender på motorvarmeren) Jeg ville prøvd å feste den som står i før du kjøper ny, kan være bare å sru den fast da som sagt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariu$ Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 det er en mutter på den... strammet den alt jeg kunne uten at det ble noe bedre Siter Den som arbeider masse gjør masse feil , den som arbeider lite gjør lite feil , den som bare sløver gjør ingen feil , den som ikke gjør feil blir forfremmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Prøv å ta ut hele motorvarmeren da å se om noe er blitt bøyd bak den, eventuelt bøy den slik at du kan stramme den mere hvis du skjønner hva jeg mener:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariu$ Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 bare å skru ut mutteren så skal det vere å dra den løs fra blokka ? den ser ikke helt god ut .litt ødelagte kontakter på den og sånt så er nok likegreit å bare bytte den ut. Er vel bare å plugge i en ny og skru fast så skal det funke ? Siter Den som arbeider masse gjør masse feil , den som arbeider lite gjør lite feil , den som bare sløver gjør ingen feil , den som ikke gjør feil blir forfremmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg