A.H Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Har sett dette fenomenet på div. Drifte-biler og derfor lurer jeg på hvordan man får til dette. Litt mer utdypende tenker jeg på når en drifte-bil har kommet seg gjennom en sving i full breisladd og Rattet Retter seg opp mye kjappere enn vanlig, Hvis ratt på person-biler har denne egenskapen i det hele tatt da. Hva må gjøres, Hva skjer og Om Nødvendig, hva trengs. Utdypede, Godt beskrevete svar ønskes :) Siter Anders Haugen Club Honda Norge http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Har vell noe med hjulvinkler osv? Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Kort styring..? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Caster-vinkelen er vel den som bidrar til selvoppretting, mens kort styring gir deg mulighet til å rette opp raskt etter å ha svunget... Ehh.. svingt. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sulliken Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Dere skulle prøvd en drag racing bil, der har de masse caster:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Caster-vinkelen er vel den som bidrar til selvoppretting, mens kort styring gir deg mulighet til å rette opp raskt etter å ha svunget... Ehh.. svingt. Blir det da bedre og raskere opprettning med eller uten servo ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Antar at det er for å få den mest mulig retningsstabil. En ubetinget fordel når man skal rett fram. Men jeg vil tro at den blir tung på rattet osv? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Snu styret på en tråsykkel slik at buen på gaffelen peker bakover. Sykle en tur så skjønner man hva caster (kingbolthelling bakover/framover) er og gjør for stabilitet og selvoppretting Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Diffen kan jo ha en del å si i dette tilfellet. Biler med sveisa diff selvoppretter vanvittig fort. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Snu styret på en tråsykkel slik at buen på gaffelen peker bakover. Sykle en tur så skjønner man hva caster (kingbolthelling bakover/framover) er og gjør for stabilitet og selvoppretting har testa det og ja den retta bra den :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Diffen kan jo ha en del å si i dette tilfellet. Biler med sveisa diff selvoppretter vanvittig fort. Javel? Det meste har med casteren å gjøre, og sltasjen/utvekslingen på drevene i styresnekka etc. Men også på biler med kingbolt, har hellingen på den og mye å si. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Javel? Det meste har med casteren å gjøre, og sltasjen/utvekslingen på drevene i styresnekka etc. Men også på biler med kingbolt, har hellingen på den og mye å si. Riktig som du sier, men sveiset diff har endel og si også... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Riktig som du sier, men sveiset diff har endel og si også... Okei, har egentlig ikke tenkt over det, men det kan vel være ja! :) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Men du, sånn kingbolt-helling, hva er egentlig det ? Ordet har dukket opp for meg noen ganger, men jeg har aldri visst hva det er... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 det er noe sant i det folk sier med sveisa sperre. i alle tilfellene jeg har sveisa, har den retta seg opp mye raskere. dette kan vell også ha noe med at bilen somregel vil rett frem, noe den definitivt vil med sveisa diff. uansett så retter de fleste biler seg opp ganske fort når man slipper rattet i fart. Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.