Gå til innhold

AndreasH: 740 TurboIntercooler

Ranger emnet


_AndreasH_

Anbefalte innlegg

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bensindrevet motorvarmer.. Tidsuret til denne.. Etter hva jeg har hørt ;)

 

 

Det mer moderne navnet er Webasto... ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... hehe... Fungerer ikkje for øyeblikket vertfall... Skal følge ledningene og sjå ka eg finne ut.

 

Skal vere borte frå bilen i ca 14 dager no, og har ikkje anledning til å begynne å skru på bremsene, men er det nokon som veit ka bremser som står på ein Volvo 740 TIC 87 mod? Finst det forskjellige alternativer?

 

Tenkte eg skulle sjekke priser på forskjellige plasser, men veit ikkje ka bremser eg leiter etter. Noken som veit dette? Tips til plasser å handle?

 

Har sjekka litt med Pedersen, og prisane der virka greie, erfaringer?

 

Rekna med det er ein av desse eg skal ha: (eller?)

740/760-ser 15" vent med nav. 99007 287x22v 555:-

740/760-ser 15" vent utan nav. 99008 287x22v 395:-

 

740/760-ser 14" vent.med nav. 90251 262x22v 415:-

740/760-ser 14"vent utan nav. 99011 262x22v 335:-

 

Har ikkje ABS, så desse kan eg utelukke:

740-ser 15" DBA med nav ABS. 91185 287x22v 995:-

 

Bendix eller Girling klosser? Må eg berre ta dei ut og sjå på dei?

 

Taxibelägg? Ka dei meiner med dette? og er det nokon fordel?

 

det er levert så mye rart av skiver til 740. Veldig mange 740'er før 1988 har skiver forran MED nav, dvs at du må demontere hjullageret for å få av skiva. modellene etter 1988 skal ikke ha dette. DOG, mange har ettermontert den nye typen skive, så hva du har er vanskelig.

 

Det du må gjøre er enkelt og greit å ta av hjulet.. da ser du med en gang om skiva kun sitter i en "sentrerings-skrue" (ny type) eller om skiva er maskinert helt ned til senterkoppen (lageret, gammel type).

 

det sies dog at GL-utgavene har 262mm skiver og turbo har 288mm skiver, men for å være sikker ville jeg definitift skrudd av hjulet og sjekka. Den store typen, ventilerer utover mot felgen, mens den lille ventilerer innover på baksiden av skiva. Sånn er det hvertfal på 1988+ modellene... med de eldere er det kanskje annerledes.

 

taxibelegg er laga for å holde lenger... men krever igjen at bremsene brukes mye, og er ikke sååå godt egna for vanlig bruk om du ikke kjører veldig mange mil om dagen :)

 

mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

taxibelegg er laga for å holde lenger... men krever igjen at bremsene brukes mye, og er ikke sååå godt egna for vanlig bruk om du ikke kjører veldig mange mil om dagen :)

mvh

 

Har automatkasse, kan vere ein fordel med dette da... Hadde vanlege på 760`n med automat og det fungerte bra.

 

Må nok sjekke ka som er på bilen når det gjelder skiver ja, hadde lyst å sjekke priser å bestille, slik at eg fekk delane til eg kom heim, men det lar seg ikkje gjere. Er kjedleg at jula er ferdig. :D Blei litt skruing på bilen i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere ser på bilda, så har bilen svarte sota lykter. Noko eg ikkje er så glad i.

 

Har tenkt på 3 alternativ:

 

1:

Eg synst dette er eit fint alternativ, men med tanke på at eg må kjøpe nye lykter, også kjøpe ekstra kvitt plastikk, så blir det eit dyrt alternativ. Korleis er det med E-merking og EU på desse?

 

2:

Enkelt og fort, ser greit ut, men er mange som har desse.

 

3:

760 1990 mod baklykter, slike eg hadde på den gamle 760`n min.

Vanskelig å finne taki fine eksemplar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipolehip: Noke nytt me 760`n da? Nokre bilde? :D

 

Hei. Holder på med siste rest før eg skal EU godkjenne bilen no. Men siden eg kjøpte den med deg har eg bytta til Turbo motor med manuellgir, svart heilskinn sete, turbovinge, montert add-on i fronten og litt andre ting. Skal lage ein tråd med mange bilder når eg har fått tatt noken fine bilder. Må bli litt bedre ver.

Volvo 760 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no fått gjort litt i helga.

 

På ein eller anna måte så var denne ødelagt. Prøvde først å skru det til igjen, men dei fleste festa var øydelagt. Så da blei det industrilim frå Rolls Royce. Utrulig for ein lim. Blei faktisk veldig bra.

DSC00765.jpg

 

DSC00766.jpg

 

Har 20 liter med Valvoline 15w40 olje ståande i garasja, går det å ha denne oljen på bilen, eller bør eg skaffe ein tynnere olje?

 

-Fiksa munnstykket til luftinga

-Fiksa list på dørhandtaket

-Skifta låsen til hanskerommet

-Fjærna lim restane med 3M sitrusrens. (For eit stoff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passa delene ?? :)

 

Delane passa... He hatt på alt utenom dissa deksela til stolane, men det blir nok ikkje før eg får ordna takluke.

 

Tok vel 1 minutt og smelle dei i. Passa vertfall bra. Takker for handelen.

 

Og ja! Om noken skulle ha eit dørtrekk eller svart trekk til takluka så ver så snill og gi beskjed. Finn ikkje noke på huggern. Fær vente på svar frå Åsane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Angående blinklys, burde du velge nr 1, som du selv snakker om. Dioder er jævla tøft og fæncy, og fungerer i så grad utmerket godt! Men når først diodebrua ryker eller noe, så må du bytte hele jævla lykta, og DET er ikke noe de har på enhver bensinstasjon for å si det slik.

 

lykke til videre.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår