Ford Xr3 Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 hei:fatality: :fatality: Eg lurte på om det er nokken som har peiling på å blande aceton og benga lakk:) Viss eg har 1 Liter benga lakk hvor masse aceton eg skal ha oppi:) Siter Bruk Vett Ligg Brett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Jeg har brukt blandingsforhold 3:1 på de bilene jeg har lakka. Altså på 1l bruker du 0,33l aceton. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Hva oppnår man med å blande Aceton i Bengalack? For å tynne ut og så sprøyte på? Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford Xr3 Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Men då renner den ikkje? Siter Bruk Vett Ligg Brett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford Xr3 Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 ja folk på forumet som sa til meg at eg skulle blande den ut med Aceton. ellers kjem den sikkert ikkje ut sprøyta fordi benga lakken er tjukk:) Siter Bruk Vett Ligg Brett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Aceton brukes for å tynne. Såklart renner den, men det er det lakkereren som bestemmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Tips: Gi f.. i å tynne Bengaen, varm den i vannbad til ca 50 grader (ekstra bonus tips-ta av lokket før du begynner å varme:-)). Blir fin å sprøyte, blank og mer holdbar enn om en roter med aceton, lynol eller noen andre liksom tynnere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Veit gamlingen brukte white-sprit? Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford Xr3 Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 so eg skal gje F**** i å tynne den med aceton:) men skal eg berre sette benga lakken nedi vatten? men korlenge skal den stå nede i vatten:) Siter Bruk Vett Ligg Brett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 so eg skal gje F**** i å tynne den med aceton:) men skal eg berre sette benga lakken nedi vatten? men korlenge skal den stå nede i vatten:) Quote juba: "varm den i vannbad til ca 50 grader" lønner seg å lese litt=) Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Passe lenge:-) Men husk å ta av/lette på lokket! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Aceton fordamper fortere enn whitesprit. Men er og mye farligere å håntere. Sleng ut bilder når du lakker. Slik jeg har noe å le av. Benga får en nesten aldri helt vekk igjen. Så jeg håper det er en bil som er klar for fyllingen. Varming burde også fungere for å senke viskositeten. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg