KadettC16v Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Skal skifte toppdekselpakninger på en V6 motor til opel, X25XEV, disse motorene er jo kjent for å ha dårlig toppdekselpakninger, men er ganske høyt oljetrykk, konstant 5 bar når en kjører så må være noe som gjør dette. Sikkert en av grunnene til at toppdekselpakningene har røke, for har røke på begge toppene. Har sjekket i veivhuset og der så det egentlig greitt ut. Men kan rørene til oljekjøleren være tett eller selve oljekjøleren være tett så det kan bygge opp oljetrykk? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Toppdekselpakningene blir vel ikke utsatt for oljetrykk? Nå kjenner ikke jeg motoren du snakker om, men jeg antar at toppdekselet ikke utgjør øvre lagerbaner for kamaksler osv. For høyt oljetrykk er hverken bra eller nødvendig. Et plutselig forhøyet oljetrykk kan vel også komme av at overtrykksventilen i oljepumpa har satt seg fast i lukket stilling eller kiler seg før den oppnår særlig åpning. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Men hva er egentlig for høyt oljetrykk. Rundt 5bar er vel ganske normalt ved litt turtall? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Er faktisk ganske langt over 5 bar http://i7.photobucket.com/albums/y276/camillav6/Div%20plukk/DSC01271.jpg Men denne overtrykksventilen, lett å komme til? Dette gjelder en Opel v6 motor, X25XEV. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Når motorn er kald har jeg 5 bar uansett.. 4 bar med full pinne, varm motor og rett under 1 bar på tomgang. ligger omtrent på det med noen andre biler jeg har sett og! Men det er biltema måler da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg