Gå til innhold

Passer Koya GTR4 17 på Mazda MX-3 v6 1997?

Ranger emnet


nietzche

Anbefalte innlegg

Først og fremst ET står for impress. dette er avstand fra senter på felg til anleggsflaten/der felgen ligger mot bremsetrommel/nav etc.

På en mx-3 er boltsirkel 4x100 og skal ha impress 35. Felgene du nevner her har 38. Er ikke helt passe men burde passe. Siden avstanden her er større er faren at dekka går inn i hjulbuen. Man være en idé å ta på felgene og teste ut med noen kraftige karer i baksetet (hvis de kommer seg inn der, da...) før du kjøper.

205/40/17 skal også være en bra dim for mx3.

 

Hvis titter øverst i forumet her er det en sticky som gir en oversikt over impress og boltsirkel.

 

Lykke til med kjøp :)

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst ET står for impress.

Impress = imponere.

 

Böhser Onkäl hadde en lett og fin forklaring på hva som menes med innpress for en stund tilbake, for de som ikke helt har skjønt hvordan det fungerer:

 

Innpress kan matematisk enkelt uttrykkes slik: Felgbredde i mm - antall mm felgen bygger ut fra anleggsflata mot navet.

 

Dersom dette tallet er positivt bygger felgen mer innover enn utover.

Dersom dette tallet er negativt bygger felgen mer utover enn innover.

Dersom dette tallet blir lik null har felgen nøytralt innpress (bygger like mye utover som innover).

 

Så i ditt tilfelle bygger felgen 38mm mer innover enn utover.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Men etter enn eg prata med så mente han at disse felgane var ment for lause bolter og ikkje muttere som eg må bruke, siden boltene mine henger fast i bilen. Mine orginale muttere vil eg vel aldri få plass til i jullet på felgene da? Ikkje dem eg har på vinterdekkene mine nå ialefall? Eller er det muligt å få mindre koniske muttere som passer på disse felgene også? Eller hvordan fungerer dette? Mvh Per D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg anbefale deg å kontakte noen som forhandler disse felgene og høre.

Sånn på stående fot vet jeg styling-tech.no er forhandler.

De har nok helt sikkert noen bolter som passer!

Lykke til!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår