FX2000 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 hvordan får vankel motoren smøring??? noen som vet?? .. ??? Mvh fredrik Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|RockFordFosGate| Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Hei hå, det er ei bunnpanne i Wankelen også, samt ei oljepumpe som leverer sitt. Når det er sagt er det enkelte som blokker denne oljepumpa og kjører med 1% 2-takts olje rett i bensintanken, men det har jeg fått med meg er litt forskjellig. Siter Bil kommer etterhvert.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Det er oljedrypp på toppen av rotorhuset, men når disse bilene blir trimmet og dysene blir oppgradert blir dette for lite smøring og oljen blir rett og slett "vasket" ut. Så derfor må man bruke to-takts olje i bensinen isteden. Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|RockFordFosGate| Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Så om jeg forstår deg riktig så er det ikke nødvendig med 2-takts olje i bensinen før dysene blir oppgraderte? Siter Bil kommer etterhvert.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Så om jeg forstår deg riktig så er det ikke nødvendig med 2-takts olje i bensinen før dysene blir oppgraderte? Strengt tatt skal vel ikke være noe å utsette på smøringen før motor'n blir trimmet såvidt jeg vet.. Men jeg er ingen ekspert, har tross alt satt bort alt av trimming på min egen FD så.. :) Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg