tomas72 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Kanskje et litt amatøraktig spørsmål :), men hvordan kan jeg finne ut hva som er pluss og hva som er minus på en umerket høyttalerledning? F.eks fra originale ledningsopplegg i bilen. T Siter Honda Civic EX 06 Konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Da må du ohme ledningen, fra spilleren og ut til enden ved høyttaler, har prøvd å måle med dioder, multimeter, og du får vanligvis fram en vekselspenning(????). Ohm ledningene og pass på hvor de kobles til på spilleren. Men orginale ledningsnett har garantert ikke samme fargekoder. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Du kan også bruke et 1,5 volt batteri. Kobble på + og - så ser du hvilken vei elementet går. Hvis elemenet går ut så er plussen på riktig pol Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 9 V funker også, litt lettere å se feaksjonen på tungdrivde elementer. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford.Pow Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Enklest den morten pettersen og Granada3.0GL sier med batteriet. Pleier å bruke den jeg, å det går både fort og enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 så høyttalerene tåler et 9v batteri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 , ja de tåler det, men du skal være litt forsiktig. på min hjemmeforsterker har jeg oppimot 24 V ut Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreamtm Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 , ja de tåler det, men du skal være litt forsiktig. på min hjemmeforsterker har jeg oppimot 24 V ut 24v AC ja... DC er litt værre, i hverfall over noe tid. Be careful! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomas72 Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Men hvis man har en høyttalerledning som kommer ut fra bilen (f.eks i døra), så må jeg måle meg fram til hva som er hva? Siter Honda Civic EX 06 Konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Men hvis man har en høyttalerledning som kommer ut fra bilen (f.eks i døra), så må jeg måle meg fram til hva som er hva? Du snakker om ledningene fra spiller. Se på farve koden, 2 farva er vanligvis +. 1 farva er vanligvis -. men bare pass på att du kobler likt begge sider, du ødlegger ikke høyttaler om du setter + på -. Du bare fasevender. begge deler kan være riktig. (men ikke samtidig) Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grov1 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Jeg bruker å legge den ene ledern til jord (chassie) å bruke diode tessteren på multimetret mellom jord å en av tilkoblingene på høytaleren/delefiltret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg