Gå til innhold

Gul laav 240 med eiker-felger og Jägermeister-dekal i bakruta, lillestrøm

Ranger emnet


Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

hehe, så er ikke 240 verdens mest teknologiske biler heller. Så om det er mindre feil på en 20 år gammel volvo med minimalt av elektronikk, enn dagens s2000 er ikke noe sjokk. Aner ikke hvor driftsikker S2K er, men at den er noe mindre driftsikker enn dagens volvoer tror jeg ikke.

Blir som å sammenligne en nokia 1610 og dagens telefoner.

 

For den prisen det koster deg å bygge en 240'er som grisekjører S2K, kan du nokk få råd et par-3 2 S2K'er :) Og jeg kan ikke fatte hvordan folk har ork til å påkoste astronomiske summer på en gammel 240, og tilber den som alle bilers gud.

 

Så dere 240'er folka er vel det minste usære folket hær ja :)

 

Nei tar meg heller en riskoker S2K, enn en bensintørst toførr med bengalakk, laksetrapp og avkappa fjører

 

Nja kommer litt ann på hva en S2K koster men jeg vet iallefall at jeg ikke ville fått noen for d jeg har kostet på bilen min. Men man liker forskjellige ting og d er jeg glad for. Tviler på at jeg kjøper meg flere 240 prosjekter men er desto mer sikker på at jeg ikke kommer til å kjøpe meg noe japse plastikk. Men vi trenger absolutt et stort spekter av biler og bil interesse her til landet ellers blir dagen kjedelig:sick

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er hondamann jeg også.. men skal ikke si noe negativt om volvo... første bilen min var en volvo. og jeg savner den faktisk.. men ender likevel nok aldri tilbake til det.. er honda som er tingen for min del nå..

__________________

Jone Klemo Øverland

medlem av Club-Honda Norge

92-Honda CRX vt

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden kjører jeg Honda. Har hatt 3 på rad nå. Og må si meg veldig fornøyd med dem. Men har også alltid likt Volvo. De 3 første bilene mine var Volvo. Og skal nok ikke se bort ifra at jeg kjøper Volvo igjen. Har tross alt hatt 6 stk. av dem opp igjennom tida. Må da trekke fram 360'n med 2 literen. Den er konge sladdebil om vinteren. Perfekt vektfordeling.

 

Så det går an å like japanske "plastikkraketter" og svenske "boforsbjelker" samtidig. ;)

Murphy's lov: Alt går galt... Samtidig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, liker 200SX S13 og S14A jeg og, så japsebiler er ikke helt borte..

 

Men det er fortsatt altfor mange fordommer mot 240, syns jeg.

 

Hvor mye koster en S2000 ferdig registrert, på skilter i Norge? Og hvor mye bruker den da, på blandet kjøring? :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 300 k? Da koster jo en 240 med nok av gamp 1 3-del av prisen da......... Bare sånn til info :)

 

Du må nok ut med myyye mer enn det. :) Ser du på 0-100 tiden til en Honda S2000, så er de 6 sekundene inkludert tiden man bruker på å tygge seg igjennom de første 6000 rpm. Fra 70-80 til 200 km/t er det svært lite som holder følge. Det er greit at alle kan trimme bilene til å gå fort frem! Men trimmer jeg min bil, så er det nok enklere å få min bil ned i 4 sekunder enn din. Men uansett... Det jeg skulle frem til er at kostnadene du må regne for å få en 240 til å ligge like bra i en sving som feks en S2000 er astronomiske. Hvis du i det hele tatt får det til. Samtidig må du ha bremser som passer motoreffekt. Eksempelvis gjør S2000 100 til 0 på ca 3 sek. Mange kjører i fra meg på rett strekke, men på en krunglte skogsvei, eller på bane er det svært mange færre som holder meg.

 

Er det ikke hyggelig at vi alle møtes her nå til en konstruktiv debatt!? Når dere begynnte å prate om bengalakk var det vel på tide at jeg ga tråden nytt liv? :)

 

Btw Eirikoo.. Har aldri hørt om noen som har kjørt sin S2000 på så lite på blandet kjøring. Honda har vel selv oppgitt blandet kjøring til rundt 1,0 liter på mila. Og det er med den modellen de selger nå som bruker 95 oktan. Den gamle med 98 okt tror jeg var oppgitt til rundt 1,3 - 1,4. Og som regel oppgir man litt mindre! :thumb På en morsom vinterdag har jeg selv vært nærmere 2,5 til 3 liter. Men da har jeg ligget sidelengs med 9000 rpm relativt hyppig.

BMW 5 serie E60

x Volvo V70 (fikk i innbytte)

x Impreza WRX 03,

x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bygge en volvo 240 med 240 sugehester og samme kjøreegenskaper som S2K,og som også bare skal bruke literen på mila.........da tror jeg du har et lite problem:fatality:

Jeg har selv en CTR med 222 hk,var på ferie med fullpakket bil i sommer.....kjørte da 35 mil landevei og 7 mil bykjøring,den brukte bare 0.64 på mila! Slå den!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel..

Da har du hørt om det nå.

Jeg måler alle fyllingene mine, og ved blandet kjøring ligger jeg like over literen. 1.1 eller noe slikt.

 

Nei da har jeg fremdeles ikke hørt om det :) Du skrev sikkert feil i forrige post. Du skrev under litern på blandet kjøring. Har selv prøv å komme under litern, men ikke lykkes. Kommer vel litt ann på hva som er den enkeltes person blandete kjøring. Mener jeg greide å kjøre på ca 0.8 på langkjøring. Men da var det sommer og varmt, også lå jeg etter fartsgrensen. Hadde nylig kjøpt bilen da, så kunne sikkert giret mer økonomisk. Men tror ikke jeg får den ned i så mye mindre. Men nok om det. Vi skal ikke plage de andre her med våre interne diskusjoner. Kan vi heller ta i pm på honda forumet.

 

Her er vel en 240 jeg ikke skulle kjørt drag mot iallefall! :deng

http://videos.streetfire.net/video/1d6352fc-a403-42f7-a034-980b011a55d5.htm

BMW 5 serie E60

x Volvo V70 (fikk i innbytte)

x Impreza WRX 03,

x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 340 hk og 550 nm i min jeg og den bruker ikke mer enn 1 liter på mila.

 

Meeeeen så har ikke jeg volvo sugemotor heller.

 

Koster meget mye hvis man skal trimme volvo motorene til samme effekter, men slik som meg som har chevy så koster det ikke fult så mye for å få frem en frisk kurve.

 

Framtung? Noen vil vel si d og at den ikke har særlig veigrep. Men er ikke bare bilen d kommer ann på gjennom svingene, sjaføren har litt mye å si og ;) Har hatt orginal volvo med 116 hk og parkert nyere mercedeser pga mindre hodevett i svinger. I en ikke så smart periode i livet mitt hehe

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da har jeg fremdeles ikke hørt om det :) Du skrev sikkert feil i forrige post. Du skrev under litern på blandet kjøring.

 

Det gikk litt fort ja.. Tenkte noe og skrev noe annet.

Men literen og like over literen går min på hver tank hvertfall, om det ikke har vært noe spesiell kjøring på den tanken.

 

Har hatt den under literen også, men det er ingen vane.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår