Gå til innhold

MeigSjøl: Opel kadett C 1200 1974mod, førsteprosjekt: bilde oppdatering 24.02.08

Ranger emnet


MeigSjøl

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:shake skeptisk.....

 

Hvis du leser på den amrikanske siden, så er det ett kanon eksempel på ekstrem reklame for ett produkt av en amerikaner til ett amerikansk folk....

 

Kan brukes på ALT!?!?

 

:puke:

 

Lurer på hvilken betaling chevy8 får for reklamen sin....:D

 

 

haha.....

hvorfor burde eg reklamere for noe som var dårlig når eg ikke får ett rødt øre for det?

eg anbefaler rustbullet da det er en god grunning!

eg har brukt den på mye rart no og mye av tingene som : sykkler,blandmasking for støping benker i står og gjærder osv..

dette er noe som står ute i all slags vær.

funker utmerket for mitt behov denne grunningen og er kanskje noe å vurdere for en kar som ikkje vill sanblåse alt og syregrunne og grunne og seale og herje på.

om du Bead ikkje liker denne grunningen så lurer eg rett og slett på HVORFOR?

har du prøvd den?

ja den er kanskje litt dyr, men en kjøper jo ikkje noe billig svada til gullet sitt gjør man vel?

 

du kan bruke hva du vil på kadetten som grunning osv og kanskje rustbullet blir litt dyrt men det var bare et forslag:)

 

ikke meningen å hakke ned på noen eller noe med dette inlegget men vennligst ikke kall det et "vidundermiddel" visst du ikke har prøvd det.

men visst du har prøvd det da og ikke liker det så er det helt greit..

 

sier bare at mine erfaringer med rustbullet er veldig gode og denne grunningen kommer eg til å kjøpe mange flere ganger på kommende bildprosjekter.

 

mvh chevy8

 

ps beklager skrivefeil:) men det gidder eg ikke rette.. fort gjort å bomme litt på tastaturet i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du pusser opp Kadett C, det er grombil.

Går fint å bruke arcanol inne i bilen, den er oljebasert da, så får ikke hatt på noe billakk senere.

Tror det holder lenge med en getrag 240 isteden for ei 265 hvis du bare skal ha den 2,0s'n. 240'n er vesentlig mye billigere enn 265 i innkjøp også.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du pusser opp Kadett C, det er grombil.

Går fint å bruke arcanol inne i bilen, den er oljebasert da, så får ikke hatt på noe billakk senere.

Tror det holder lenge med en getrag 240 isteden for ei 265 hvis du bare skal ha den 2,0s'n. 240'n er vesentlig mye billigere enn 265 i innkjøp også.

 

ja jeg har sett litt på pris å sånt, så jeg tror jeg går for en 240 kasse istedet. billigere og det var flere å finne og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du fikser opp kadetten ja! :)

Et tips. Siden gulvet er såpass rustent, så ville jeg kappet ut hele gulvet og sveist inn nytt. Så slipper man og tenke mer på den rusta. :)

 

det hadde nokk jeg oxo gjort bare kappa til ei diger plate og satt på noen stivere:) men ett tips vis du skal gjøre det så ta en side om gangen .så den ikke blir skakk.

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Se her ja:D

 

Det ser ut som om det er noen som har vært å sveiset før deg i gulvet. Hvis du skal kappe ut hele gulvet så IKKE glem å stive det som det blir sagt. ikke bra om det slår seg da.

 

Ang. grunning så anbefaler jeg rustkiller. Ikke så billig den heler.. Har brukt den i mange år og er skikkelig fornøyd. Har ikke kommet ny rust på verken sveisefuger eller deler som er byttet:D (Ca 240kr for 1L)

 

Og forresten. ikke ta av emblemene bak. Det er så moro med 1200 når man har mer krutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

det har stått stille en stund, men nå er jeg igang igjen. har ventet litt på noen deler og for jeg har bestilt gjennom en onkel av meg som har noen rabattavtaler så jeg fikk de i påsken, det jeg fikk tak i var gulvplater og skjermbreddere, så nå må jeg bare ta meg et lite sveisekurs hos far min. men har fått hjelp til å tilpasse to av bredderne av en annen onkel tidligere i uken så jeg legger ut noen bilder av det da. ble ganske fornyd:)

 

IMGP1215.jpg

 

gulvplatene

 

IMGP1214.jpg

 

IMGP1213.jpg

 

IMGP1212.jpg

 

IMGP1211.jpg

 

IMGP1210.jpg

 

IMGP1209.jpg

 

IMGP1208.jpg

 

IMGP1207.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta ser bra ut ja. Ja det er en stund siden sis, men det er bra du ikke har glemt hele proskjektet da:)

 

Det ser bra ut med skjermbredderne. Det er greit å kunne sveise når man setter på skjermer og andre ting, så det ikke vrir seg. Så sett igang og øv, det er moro når man får det til selv.:) Hvor kjøpte du delene fra? Veng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår