Ivan306 Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Har et turboprosjekt på gang og fikk tak i en brukt garret turbo og manifold. Men ikke slanger til den. Hvor kan jeg få kjøpt slanger til oljeinngang og retur? Er vel noen som har slikt brukt også. Kanskje greit å gå på en hugger å få tak i noe? Dette skal være et billigprosjekt i første omgang:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudioX Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 TESS kan vel fikse noe for deg der, fikser deg vel stålomspundne slanger også:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Mangler du bare slanger,eller koblingene til å skru på olje inn/ut av turboen også? T3? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivan306 Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Mangler koblinger også ja. Vet ikke hva slags turbo det er. Er fra en peugeot turbodiesel. Men etter det jeg kan se, så er det samme koblinger som på t3 f.eks. Er ennå ganske grønn på turbo, men litt av planen med prosjektet er å lære mer:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Hva slags turbodiesel? 306 eller så..? Da håper jeg du ikke skal lade hardt på bensin... ikke alle dieselturboer som tåler varmen. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivan306 Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 neida, blir ikke mye trykk på. tenkte rundt 0,5 - 0,6 bar. Men funker dette sånn tålig, så kommer jeg til å bygge motor med smidde lavkompstempler og større turbo pluss pluss. Som sagt så er dette mye for å prøve og feile:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 0,5 bar burde vel gi relativt høy temperatur..... Jeg kjører 0,55 på min og har på det meste 850 grader EGT ved full geiping. Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Er det t3 på ca 0.5bar du skal bruke så er -4 inn og -6 ut slanger på turbo grett nok!Bestiller an-koblinger/omspunndne slanger i ny og ne,kan skaffe deg for ein relativ billigere pris enn i norge... Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 TESS er dyrt og leverer ikke anna enn rørgjenger på de niplene du må bruke.. jeg ville ha hørt på et maskinsenter eller evt. kjøpt nipler med normale gjenger og fått dem pressa på hos TESS .. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivan306 Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 står GARRETT M10 48 2 på turboen. Prøver nå å finne ut hvilken bil den kommer ifra, så kan jeg finne ut om den er brukbar som turbo til bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Slik gjorde nå jeg det med olje inn til turbon. Kosta 375kr for slangen som er 70cm. Ble handlet og presset på traktor verksted.:D Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg