dirtyfunker Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 I dag når jeg skulle ut om morgenen merket jeg at det kom en skikkelig ulyd i bilen(et av framhjulene). Det hørtes ut som en type hvining el no. jo fortere jeg kjører, desto høyere er lyden. jeg lurer på om det kan være hjullageret, Er det noen som har noen erfaringer? Merket for noen dager siden at når jeg satt bilen i revers og rygga noen meter hørte jeg et dunk. Klarer ikke å finne ut hvor det kommer fra! Leste for en stund tilbake at jeg måtte være obs på awd modellene til volvo. Noen som vet noe mer om dette? hva kan ha skjedd? Det virker som bilen bare drar på forhjulene!?:( Espen Siter - Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Hjullager ja! MYE sansynlig! Jekk opp akselen, og snurr på hjulet! Romler det er det defekt! Og MÅ byttes! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dirtyfunker Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Hjullager ja! MYE sansynlig! Jekk opp akselen, og snurr på hjulet! Romler det er det defekt! Og MÅ byttes! Blir dette dyrt eller? Siter - Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Et hjul-lager koster alt fra 300 til litt over tusningen... :) Men så kommer jobbet også da... Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 ¨mitt kosta 600. er vel likt på v70. er kjempe lett å bytte, sitter bare i 4 torx skruer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Men i.o.m at du hørte et dunk ved rygging og hvining etterpå ville jeg hførst ha sjekka om det sitter en sten fastkilt et eller annet sted mot bremseskiva Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Men i.o.m at du hørte et dunk ved rygging og hvining etterpå ville jeg hførst ha sjekka om det sitter en sten fastkilt et eller annet sted mot bremseskiva Enig.. hadde sjekket ut litt først, skru av hjulet.... !:idea: Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dirtyfunker Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Nå er bilen på service. Tok ikke sjansen på å gjøre det selv. (da det fort kan bli enda dyrere=P):drive2 Men takk for svar alle sammen=) Siter - Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Viktig at du gir tilbake melding, om hva problemet var. Hvis folk søker å finner tråden tenker jeg på;) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dirtyfunker Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Fikk svar i dag=( hjullageret var gåent, det var forsåvidt ok. Men fikk beskjed tidligere i dag at girkassa/overgangen fra for-bakhjulene har røket.(viskose koplinga eller no) Det hele kom på ca 20-25lapper=( JÆVLIG kjedelig må jeg si! Men,men. Det må jo bare fikses! Er ikke stort jeg får gjort. Siter - Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg