Gå til innhold

Min golf 2 gti 8v

Ranger emnet


bolle100

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Da har eg kjøpt meg min førstebil, og det blei en 85 mod golf 2 med gti 8v motor, betalte 4 lapper får den. Den er litt rusjen akkurat nå, men skal shine den opp ettervert som tida går :p

 

Eg har noken problemer med motoren akkurat nå, men skal prøve å fikse det.

Tror kansje det er kaldstartdysa som ikkje skrur seg av når bilen blir varm, eller så kan det vere rotor/fordelerlokk som begynner å ta kvelden.

 

Slenger med noken bilder, dei er litt dårlige men skal prøve å få tatt noken ny ein anna dag..

 

1323000-bilde6-bilbilder045.jpg

 

1323000-bilde4-bilbilder029.jpg

 

1323000-bilde3-bilbilder026.jpg

 

1323000-bilde2-bilbilder025.jpg

 

1323000-bilde1-bilbilder019.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg bur langt ut på bygda så det er litt vansklig å dra en plass å spør vilken plugger som passer best :p men men, får prøve å finne det ut :p

 

Da tror jeg jeg ville ringt Møller, eller sendt en e-post om det, samme med godkjenninga. Ellers ville jeg tro det er bremser, ledningsnett og alt annet utstyr som 8v GTi'n har i forhold til 85-modellen. Hvilken modell var det før, forresten?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mening... ikke stor vits og godkjenne det.... ingen som ser forskjell. sier bare at du har bygg omtil insprut til forikringa...... det er de som bryr seg om det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,da gidder eg ikkje å få det godkjent..

Men forresten, noken som vei ka tenningsrekkefølga på 8v gti motoren er? Er det 1-3-4-2? eg har fått start på den og den går ei stund, men så begynner den å fuske og hoste, hørest ut som den kveles når du trykker ned gassen også slukner den. noken som har en idé på kva som kan vere galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg skiftet rotor, fordelerlokk, plugger og pluggledninger men den går fortsatt ikkje når den er blitt varm.. det virker som den går bra akkurat nå eg har startet den, men når den begynner å bli varm bare drukner den når eg gir gass. Har også prøvd å tatt av ledningen til kaldstartdysa men det er ingen forskjell, vist det var rett ledning eg drog ut da.. motor.JPG

Litt dårlig bilde, men noken som veit om kaldstartdysa er den eg har merket med runding?

Noken som har et forslag på ka som kan feile den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader ikke å prøve å skifte eller evt ta den ut og blokke for hullet. Så kan du se om kaldstartdysa evt lekker..

Den har en blå kontakt på seg og er plassert i/på innsuget.

 

Hva med Varmkjøringsregulatorn tru.. Denne vil justere bensintrykket som er forskjellig på kald/varm motor.

 

det virker som den går bra akkurat nå eg har startet den, men når den begynner å bli varm bare drukner den når eg gir gass

 

Hvor lang tid er det snakk om?

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår