v240tic85 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hei! jeg har en volvo 240 83 modell som jeg skal montere en daimler 4,0l 24v motor i! planen er og få bilen godkjent med denne motoren og så bygge turbo etterhvert! skal også modifisere understell med andre dempere og grovere stag! blir også etterhvert menuell girboks på den, hentet fra bmw eller gm! motor: det er en 91 modell rekke 6 motor på 4 liter fra en daimler jaguar! det er 232 hk i den orginalt! elektronisk innsprut og en automat girboks(skiftes etter godkjenning)! Motoren har jeg hentet fra en toyota carina som var ombygget med denne motoren! kommer film senere om hvordan denne fungerer i toyotan! dette er da bilen motoren skal inn i! orginal med 2,3a dette er da motoren som skal inn i bilen! håper på bra skuv i 240n me denne! og håper ikke at det byder på noen problemer med godkjenning! flere bilder kommer under montering Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 kult prosjekt... 6er er morsomt... Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Sleng ut bilder med den motoren i carinaen da :D Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 skal ta flere bilder av den i morgen! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stefan.v Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 kult, men vil du ikke heller ha en volvomotor da?:) men bra at du prøver noe ikke alle andre har:) Siter MITT 240 TURBO PROSJEKT: http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?t=5284 Volvo Performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Med de nye rettningslinjene til BT vil du antageligvis ikke få den godkjent. Selvom du "trimmer" den ned til under 220 hk, vil fortsatt originaleffekt gjelde. Det er ikke mye HK, men jeg vil uansett anbefale deg å skrive en fyldig søknad og ikke begynne å bygge om før du får positivt svar. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hehe! klart det har vært greit med volvo da! men fikk hele toyotan til 5000 så da var nåkk valget enkelt! ifårhold til en 3liter volvo! hehe! rekner med det er mange som ikke er spesielt fan av å sette i andre motorer enn volvo men! var jo plan med volvo turbo men motoren jeg skulle sette i var sprukket! så da trengte jeg en motor fort! da ble det enten denne eller en v8! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Med de nye rettningslinjene til BT vil du antageligvis ikke få den godkjent. Selvom du "trimmer" den ned til under 220 hk, vil fortsatt originaleffekt gjelde. Det er ikke mye HK, men jeg vil uansett anbefale deg å skrive en fyldig søknad og ikke begynne å bygge om før du får positivt svar. hvorfår skal ikke dette gå! er jo orginalt 221 hk i disse motorene! så ser d jo egentli ikke som noe problem! er vell låv med 220hk i volvo så! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Det blir ikke enkelt med hensyn til BT, men lykke til ihvertfall!:) Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 takk får det! viss alt blir gjort ordentli og tar masse bilder under bygging og det blir seende bra ut så er jo det en go ting da! vi får iallefall prøve å se hva som skjer da! hehe! tror nåkk det blir bra drag i 240n med denna motorn! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Stå på Geir, dette blir bra! :D Gleder meg til flere oppdateringer og info/bilder ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hadde nå søkt først jeg.... hvis du har planer om å dra til bt i det hele tatt da... hehe. kult at du går litt utenom det vanlige...jag motor er litt for langt utenom for meg, men kult... hehe Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hehe! jo da! langt utenom men noe ikke alle har iallefall! hehe! og det går mer enn godt nåkk! den carinan fløtta godt på seg iallefall! motoren blir nåkk satt inn i helga uansett så får vi se hva som skjer etter det! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Nå må du bestemme deg, er det 221 hk eller 232 hk i den originalt? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hehe! det er enkelte det er 221 i og andre det er 232 i! men tror det er 221 Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg