88modell Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Hallo,jeg har en opel omega 1990 som det er et problem med. Når jeg kjører og gir gass kommer det en "klakke" lyd fra bak ,høyre side høres det ut som, den er ikke der hele tiden. Den bare øker desto mer turtall bilen får? Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 kan da ikke være noe annet enn noe med eksosen det...!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 håndbrems båndene har løsnet.... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 det kan det godt være, var ute og kjørte en tur og lyden kommer etter jeg har bremsa ned og gir gass igjen,er dette vanskelig og reparere? Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 det kan det godt være, var ute og kjørte en tur og lyden kommer etter jeg har bremsa ned og gir gass igjen,er dette vanskelig og reparere? du må ta av bremse caliptrene bak,åså tar du av skiva,går som regel bra,men det er mulig du må justere ifra båndene for å få av skiva.....som reger er bremseskjoldet rustet opp,det er derfor båndene løsner....håndbrekket ditt funker meget dårlig tipper jeg.... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 det gjør det ja! Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaSSeR Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Kan også være storforinga bak på bærebrua.. spesielt hvis klakkelyden kommer hvis du slakker av og gir full gass.. Siter [o]'90 Opel Omega 2.0i [o]'90 Opel Omega 3000 24v [o]'96 Opel Vectra 1.7TD [x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs) [x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Kan også være storforinga bak på bærebrua.. spesielt hvis klakkelyden kommer hvis du slakker av og gir full gass.. tror neppe lyden du mener er "omdreinings" bestemt.... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaSSeR Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 tror neppe lyden du mener er "omdreinings" bestemt.... Tenkte litt feil..:) men det er et ganske standard problem på omega dette med storforingene da sjønner du, derfor jeg foreslo det! :) Siter [o]'90 Opel Omega 2.0i [o]'90 Opel Omega 3000 24v [o]'96 Opel Vectra 1.7TD [x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs) [x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 er fulstendig klar over de foringene der ja.... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 det er bremsebånda til brekket ditt som cossi power sier, prøv og og dra relativt hardt fort i hastighet og ned igjen ikke lås hjula, så hører du etter det? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 gjorde dette,litt men ikke mye forskjell. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Nei men da har du funnet problemet ditt, har samme prob på min 95- omega b. bånda sitter festet med en slags skru pinne på beskyttelse dekslet, dette har en tendens litt og ruste og pinnen spretter ut og det gjør bånda også og ligger og slår og lager bråk, jeg skal bytte mine bånd og den de beskyttelse skivene og sveise den "pinnen" fast, bare punkter den til beskyttelse skiva og hiver på litt hammer rite eller noe tectyl. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 må sveise for å fikse dette ja, hakke no apparat jeg så det blir det dårlig med. men kan jeg lage en slags "midlertidlig" løsning, så jeg blir kvitt lyden? Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 forresten ossen gjør jeg det med bremsevæsken når jeg skal ta av kalipern? Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg