Radial Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Hei! Her må man kikke dersom man KAN M90-kassene Driver å monterer M90 i 740'n nå, og der Girspak-adapteren(staget fra girspak til kasse møtes på girkassa, skal det sitte en bolt eller noe.. men det er ikke plass til noen bolt, hehe! Setter man inn en bolt, så butter den i girskifter-staget, dvs man får ikke på noen mutter. Ser ut som det skal sitte en pinne med no klips-greier i hver ende, men trenger råd asp! Bilen skal brukes til mandag, så må finne på noe kjappt....hehe:) lurte på En ting til og, inngående aksel på M90-kassene er vesenltig kortere enn M46/47... dvs, inngående aksel treffer neppe lageret i veiva. Hvordan har dette seg? Er det et annet lager på M90? Eller er det pga Dobbeltmasse-svinghjulet at man ikke trenger noe lager der inne? Jeg skal bruke M47-svinghjulet med 850 2,5-20v lamell og std 940-turbo trykkplate, men håper bare at kassa tåler at den ikke står "i noe lager" på tuppen av inngående aksel... Hvis noen skjønner hva jeg mener:) Mvh Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 M90 trenger ikke noe lager i veiva. Er godt opplagra inni kassa den. Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 M90 trenger ikke noe lager i veiva. Er godt opplagra inni kassa den. Takk!!:D Da var det ett spørsmål mindere;) Tror jeg har funnet en løsning på bolten, så den er også fiksa. Kan dog informere om at 850-lamell passer IKKE uten maskinering av svinghjulet. Navet på lamellen er større enn M46/M47, og navet, spesielt naglene kommer derfor borti litt av friksjonsflaten på svinghjulet. Jeg skal dreie ned svinghjulet i morgen, flax jeg har nøkkel til mekanisk verksted med dreiebenk ca 30 min unna... Puhh! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Skal ikke si nonting sikkert, men hørtes nå helt merklig ut at du ikke skal ha inng. aksel opplagra i veiva.... Jeg hadde alldri satt det sammen uten å være 100% sikker på det... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Bj Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Skal ikke si nonting sikkert, men hørtes nå helt merklig ut at du ikke skal ha inng. aksel opplagra i veiva.... Jeg hadde alldri satt det sammen uten å være 100% sikker på det... Men sånn er det! 100% sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Det er som Lars Bj og Crazy-R sier.... det er ikke mulig å få den inngående akselen i noe lager. Inngående aksel på M90 er 2,5 (!)cm kortere enn på M46/47.... faktisk så kan du sette M90n rett opp og ned på bakken, uten at inngående aksling rører bakken....og det er ikke mulig å få inn noe annet lager i veiva, så det må vel ratt bare være sånn det er. Det er dog NULL slark i inngående aksel da... noe det er på samtlige m46/47'er jeg har sett hvertfal. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Mener å huske at m90 er opplagret 3 plasser inni kasse jeg.... Men er ikke 100% sikker. Hukommelsen begynner å bli værre med årene :( Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Er ikke noe lager baki veiva på en motor med m90 nei.Men derimot sitter det en stålhylse som faktisk har samme dim som lagret som sitter der på volvomotorer ellers. Hylsa sitter vel der kun for at en skal kunne bruke det samme sentreringsverktøyet som på rødmotorer ellers.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 stemmer nok det ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 takker for alle svar... m90 er montert med 850-lamell. Måtte dog dreie svinghjulet bittelitt, men ikkeno stor sak. 850-lamell+ B230FT-trykkplate tåler tydelig vis vesentlig mer nm enn med std lamell. Har ikke nubbsjans til å få sluring om dagen...hehe, litt gøy;) M90 er digg å gire med...mmm... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.