Gå til innhold

Bolt/stag/del til M90 ;Missing!

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

Hei! Her må man kikke dersom man KAN M90-kassene

 

Driver å monterer M90 i 740'n nå, og der Girspak-adapteren(staget fra girspak til kasse møtes på girkassa, skal det sitte en bolt eller noe.. men det er ikke plass til noen bolt, hehe! Setter man inn en bolt, så butter den i girskifter-staget, dvs man får ikke på noen mutter.

Ser ut som det skal sitte en pinne med no klips-greier i hver ende, men trenger råd asp! Bilen skal brukes til mandag, så må finne på noe kjappt....hehe:)

 

 

lurte på En ting til og, inngående aksel på M90-kassene er vesenltig kortere enn M46/47... dvs, inngående aksel treffer neppe lageret i veiva. Hvordan har dette seg? Er det et annet lager på M90? Eller er det pga Dobbeltmasse-svinghjulet at man ikke trenger noe lager der inne?

Jeg skal bruke M47-svinghjulet med 850 2,5-20v lamell og std 940-turbo trykkplate, men håper bare at kassa tåler at den ikke står "i noe lager" på tuppen av inngående aksel... Hvis noen skjønner hva jeg mener:)

 

Mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M90 trenger ikke noe lager i veiva. Er godt opplagra inni kassa den.

 

Takk!!:D Da var det ett spørsmål mindere;)

 

Tror jeg har funnet en løsning på bolten, så den er også fiksa.

 

 

Kan dog informere om at 850-lamell passer IKKE uten maskinering av svinghjulet. Navet på lamellen er større enn M46/M47, og navet, spesielt naglene kommer derfor borti litt av friksjonsflaten på svinghjulet.

Jeg skal dreie ned svinghjulet i morgen, flax jeg har nøkkel til mekanisk verksted med dreiebenk ca 30 min unna... Puhh!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si nonting sikkert, men hørtes nå helt merklig ut at du ikke skal ha inng. aksel opplagra i veiva.... Jeg hadde alldri satt det sammen uten å være 100% sikker på det...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som Lars Bj og Crazy-R sier.... det er ikke mulig å få den inngående akselen i noe lager.

 

Inngående aksel på M90 er 2,5 (!)cm kortere enn på M46/47.... faktisk så kan du sette M90n rett opp og ned på bakken, uten at inngående aksling rører bakken....og det er ikke mulig å få inn noe annet lager i veiva, så det må vel ratt bare være sånn det er.

Det er dog NULL slark i inngående aksel da... noe det er på samtlige m46/47'er jeg har sett hvertfal.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle svar... m90 er montert med 850-lamell. Måtte dog dreie svinghjulet bittelitt, men ikkeno stor sak.

 

850-lamell+ B230FT-trykkplate tåler tydelig vis vesentlig mer nm enn med std lamell. Har ikke nubbsjans til å få sluring om dagen...hehe, litt gøy;)

 

M90 er digg å gire med...mmm...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår