ss242 Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Med portet topp osv er det en stor fordel. Ikke mange som gjør det her, men ser at det er veldig populært i f.eks statene. Er også av den grunn jeg satte opp en btr i "delelista" Ombygging av lmm: http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=77901 Ikke sikker om det er bolt on fra BMW, men fra 16v skal det være det. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 hvis man setter på f.eks 3" lmm hvor mye må man øke bensintrykket da med samme dyser? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Skal ha samme % økning i fløde på dyser, som i økning av areal på lmm. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Skal ha samme % økning i fløde på dyser, som i økning av areal på lmm. OK bør jeg da bytte ut org. bensinpumpa? Og da vil ikke org.dysene henge med lenger? Hva er org.fløde på dyser? Mye spørsmål her Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Det jeg skrev over stemmer vel kun ved original motor. Kommer litt an på hvor mye arbeid som er lagt i toppen, kam osv. Bensinpumpa burde holde, dysene er jeg da litt usikker på. Var ikke dysene ca 230cc @ 3bar? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbobjørn Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Dette vil ikke funke med std dyser! Den eneste grunnen til at du øker areal på lmm er for å anpasse luftmengden til större dyser. Men hvordan skal du få anpasset luft/bensin forhold når du ikke har mulighet til å justere luftmengde/trykk som du har på en turbomotor?????Det vil ikke funke uten en seriøs mapping. På en sugemotor får du ikke hk av å gi mer bensin, du må ha et perfekt forhold mellom luft/bensin. Dette gjelder iofs på en turbomotor og, men her har du ladetrykk å gå ut ifra, så du kan øke/senke ladetrkket til du har et optimalt forhold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Det vil fungere jo. Med porting, grenrør, større spjeld osv så øker du luftmengden gjennom motor, luft/bensin forholdet blir justert med bensintrykket. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Det vil fungere jo.Med porting, grenrør, større spjeld osv så øker du luftmengden gjennom motor, luft/bensin forholdet blir justert med bensintrykket. bensintrykket vil ikke øke på en sug motor. Det er konstant, (dvs untatt når man slipper gassen og motoren suger vakum til trykkregulatoren). Det er åpningstiden på dysene som bestemmer luft bensin forholdet. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Så du mener at å sette på en justerbar regulator ikke vil kunne øke bensintrykket? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Så du mener at å sette på en justerbar regulator ikke vil kunne øke bensintrykket? Hehe. sorry, var jeg som missforstod deg. Bare å ta ei pipenøkkel over bensintrykkregulatoren og gi den noen små smell med hammer'n. Så fjøra blir trykket litt mere sammen. Husk å mål trykket så det ikke blir for høyt. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbobjørn Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Du kan selvfølgelig øke trykket med en justerbar btr, men du får ikke trykket til å variere med turtallet og lasten på motoren, derfor vil det ikke være mulig å få dette til uten å mappe styrenhet til å øke dysenes åpningstid i forhold til lasten/turtallet på motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.