x8r Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Hei... Vurderer å kjøpe 195 15 dekk til bilen min... Nå har jeg 175 13 dekk på, eneste er at jeg ikk har servostyring, vil jeg merke stor forskjell på å gå fra 175 - 195, tenker da på sporing og at den blir tyngre på rattet pga manglende servo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Originally posted by x8r Hei... Vurderer å kjøpe 195 15 dekk til bilen min... Nå har jeg 175 13 dekk på, eneste er at jeg ikk har servostyring, vil jeg merke stor forskjell på å gå fra 175 - 195, tenker da på sporing og at den blir tyngre på rattet pga manglende servo? Det vil nok bli litt tyngere ja.. men ikke så mye.. Dessuten er det mest når du står stille.. Jeg hadde 15" revolution felger med 195/15/50 gummi på golfen min en stund, og det fungerte fett det =) Må bare legge om kjørestilen litt kanskje men det er jo mye bedere i fart da.. Sporing er så som så.. Du merker det godt i førsten men når du blir vant til det merker du det ikke noe særøig.. Mine erfaringer hvertfall -Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8r Skrevet September 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Originally posted by Lethal Det vil nok bli litt tyngere ja.. men ikke så mye.. Dessuten er det mest når du står stille.. Jeg hadde 15" revolution felger med 195/15/50 gummi på golfen min en stund, og det fungerte fett det =) Må bare legge om kjørestilen litt kanskje men det er jo mye bedere i fart da.. Sporing er så som så.. Du merker det godt i førsten men når du blir vant til det merker du det ikke noe særøig.. Mine erfaringer hvertfall -Lethal hva med aktiv svingkjøring da? Vil ikke det bli tynger i svingene i litt høyere hastigheter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Originally posted by x8r hva med aktiv svingkjøring da? Vil ikke det bli tynger i svingene i litt høyere hastigheter? Det blir litt tyngere ja.. Men jeg synes det fungerte helt fint... Synes den ble mye mer stabil i aktiv svingekjøring, og satt jo mye bedere på veien.. Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Kommer annpå bilen det. Mye å si hvor tung bilen er feks. Jeg hadde 225 dekk på min uten servo og det var alt annet en tungt. Men så veier den bilen bare. ca. 900kg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 dette er sikkert en selvfølge. bytt div foringer og kuler for å hindre sporing, hvis det ikke er byttet da. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 bilen kan spore mye og bli undøvendig mye tyngere på rattet om du ikke har riktig impress. da jeg bytta fra 185/70-13 til 195/50-15 opplevde jeg faktisk at den ble lettere på rattet. riktig dekktrykk er også viktig om du ikke vil ha det unødvendig tungt på rattet! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Originally posted by cfn bilen kan spore mye og bli undøvendig mye tyngere på rattet om du ikke har riktig impress. da jeg bytta fra 185/70-13 til 195/50-15 opplevde jeg faktisk at den ble lettere på rattet. riktig dekktrykk er også viktig om du ikke vil ha det unødvendig tungt på rattet! Samme her faktisk... Men synes ikke akkurat at det var riktig inpress.. stod jo langt uttafor skjremene.. Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.