Gå til innhold

Blå forgasser!? Noen som har.?

Ranger emnet

JokkmokkTurbo

Anbefalte innlegg

hei..har prøvt å studert dinne tråden + prosjekt tråden din.. og forstår eg dej rett er problemet at, motoren går grett,men når laddetrykket kommer får du tenningsbank? så lurer eg på om motoren som stod der før gjekk problemfritt? for eg har hadt B21AT og B230AT og eg brukte samme forgasser på begge motorane og fekk nok bensin, på den siste som var en B230AT var der: lavkomp stempel, 740 intercooler, 2,5"trykkrør, rfl dumpventil, JT3" effekt anlegg, B230A fordeler med bortkobla vacumklokke å ca.26graders fortenning på ca.4000rpm, gjennplugga forvarmings sløyfe i innsugsmanifolden (kjølevanskanal), oljecatch tank, konisk sportsluftfilter med kaldluft inntak i grillen, 1.1bar ladetrykk og B230ET clutch. og med dette oppsettet gjekk den godt for å være AT-motor å hadde ingen problem med for lite bensin, sjølv om det var en B21AT forgasser..

så ut ifra bilda dine ser eg: at du har bensinfilter på montert bensinslange før bensinpumpa..det kan gjer at pumpa sliter med å suge gjøna filter..kankje bedre å montere etter pumpa? og at du har feil vacumklokke på fordeler og den er tilkobla..så når laddetrykket kommer blir tenninga feil..så når det gjelder tenninga kan du prøve dette: "B230A fordeler med bortkobla vacumklokke å ca.26graders fortenning på ca.4000rpm" (ikkje bruke vacumklokka i det heiletatt.) og nå har du piersburg forgassar(gul topp)?den er orginalt på 2,3L sugmotor, stromberg svart topp på 2.1L sugmotor og stromberg blå topp på 2,1L og 2,3L turbomotor..så vist den forgasseren som var på gamlemotoren virket bra der..så kan du bruke den på B230èn me..

så får eg håpe at det kankje kan komme til nytte?:)

her legger eg ved noken bilder av dei motorprosjekta:

B21AT

motor.jpg

B230AT

motorrommet.jpg

kaldluft inntaket

kaldluftinntak.jpg

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en solex forgasser.. Det kan nok stemme det du sier der.. Men jeg vet ikke hvordan alt det der er satt opp.. Pga det er Kompisen til bror mi som har gjort de mest avanserte sakene.. Men jeg trur jeg skal ta med meg den infoen du har gitt meg og sett om han skjønner litt mer av det

Så takker for tips.! =) Har sliti med dette problemet i fler mnd nå..

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider