Gå til innhold

brunerune: Audi 80 1975, med GT motor. Prosjekt > skilter!

Ranger emnet


Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fet bil! Men ikke la den stå for lenge under presenning\trekk, det holder fukten inne, og bilen ruster ;)

 

Bygg deg en hjemme snekkret garasje. eks.

 

2 planker i V form og en Planke over denne og pressening over.

Slik du oftes ser båter er tatt inn for vintern.

 

Men kjempe tøff bil. Funnet noen orginal kasset spiller fra 70 og 80 tallet? En gammel blaupunkt spiller fra en gammel porshe?det hadde passet inn.

 

Så du hadde fått deg Snurre, monter?

 

litt info om motor og driverk?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
dette så jo helt sinnsykt rått ut!!:) gratulerer med pen bil... billig er den vel og ha også i og med at det er veteran!!:)

 

Jepp, slipper årsavgift. Blir litt verre i forsikring da "veteranforsikring" er litt tabu. Og for meg som 20 åring, uten forsikring fra før, så er dette så og si umulig. Blir litt billigere forsikring uansett da det er et Audi 80 karros. Har vært i kontakt med Enter forsikring, og ender opp på ca fem-og-et-halvt i året. Dette er da delkasko og 20k km. Er greit å starte å spare bonus tidlig:) Den slipper og billig unna pga alarm og garasje (som jeg har, men ikke har rydda opp i enda.)

 

Fet bil! Men ikke la den stå for lenge under presenning\trekk, det holder fukten inne, og bilen ruster ;)

 

Ja vet, den skal bare stå slik et par uker, da garasjen er under oppryddning! Er greit med dogg på rutene til tider, dog med fuktfjerner INNE i bilen.

 

Bygg deg en hjemme snekkret garasje. eks.

 

2 planker i V form og en Planke over denne og pressening over.

Slik du oftes ser båter er tatt inn for vintern.

 

Men kjempe tøff bil. Funnet noen orginal kasset spiller fra 70 og 80 tallet? En gammel blaupunkt spiller fra en gammel porshe?det hadde passet inn.

 

Så du hadde fått deg Snurre, monter?

 

litt info om motor og driverk?

 

Som sagt tidligere, garasje kommer:) Har kasset spiller nå ja, den kommer inn i uka. Om motoren er det ikke så mye å si, annet enn at det er en 1.6 liters med 100hk, og har en 4 trinns girkasse som er ei smørje, men er jo det som er sjarmen! Ellers er det ettermontert GTE skivebremser rundt, som er helt nye. Angående turbo, blir ikke dette montert med det første, da jeg vil holde motor og drivverk orginalt.

 

Ellers røyk termo kontakten på radiatoren igår, slik vifta stoppa. Så jeg må handle meg ny kontakt på mandag. Imorgen er det lokallags treff for vacn. Så da er det bare å kortslutte termo'en og komme meg utover. Kommer til å ta bilder og legge ut på mediaforumet etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Vel, igår kveld rundt halv 7 tia på kvelden, skjedde det noe som aldri skulle skje. Tre av fire hjulbolter falt av, dekket gikk opp i buen og bilen datt ned på dekket. Bremsekalipperen knakk rett av det tykke godset, og lagde et dypt, 2cm langt hakk i felgbrønnen. Jeg har alltid trodd at disse har vært tighta godt, da bilen har blitt kjørt mye, men sånn går det når du ikke sjekker alt godt!

 

Her endte kvelden, bilen stod bom fast, midt i 70 sona:

DSC_00032.jpg

 

Etter en kompis av meg fra Viking kom å kjørte meg hjem:

DSC_00042.jpg

 

Kommer tilbake med bilder av skadene.. Det kunne vært mye verre, akslinger og forskjerm kunne gått. Men det gjorde det ikke. Så da blir utgiftene kun ca tusenlapp for ny GTE bremsekalipper, da alu sveis på felg fikses av bekjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Synd når slik skjer, men gjør det til en regel for deg og dobbelsjekk alt du skrur, da slipper du slike farlige sitvasjoner.

 

Det gjør alltid jeg etter jeg opplevende noe av det samme.

 

Ja, men har ikke vært av med dekka etter jeg fikk'n.. Hehe. Men har lært nå selvfølgelig. Skal tighte boltene annenhver dag:P Så har jeg funnet ut at dyre bremser ikke alltid er et pluss, koster å fikse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Da har jeg sett bilen din IRL ett par ganger da.

Ett tips, prøv å hold den mest mulig orginal.

Er ikke mange igjen av de her og verdien faller ganske drastisk når du modder mye, i tillegg til at det er fælt.

 

Jepp, er helt enig. Turbo kit'et ligger å støver i garasjen, sammens med mp3 spillern og subbene. Blir enkel kassettspiller i denne, uten funksjon, kun for øyet. Eneste som gjenstår nå er å bytte ut frontruta som har sprukket, valse hjulbuene og omlakkere forskjermene til våren. Og fjører for godkjenning. Må også hente noen papirer fra sverige ang. tidligere reg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår