volvo240gl_1986 Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 hei, jeg ska plugge i en b21 at i min 86 240 å da har jeg følgende spørsmål hva er dette? og skall jeg fjerne den? for det ikke noen ut tak på trykkboksen. og så tenning, på min b230a så har jeg mellom 5 til 7 grader for tenning med denne rotoren så hvor mye fortenning skall jeg gå for på b21at? da med samme rotoren men byttet ut vacum saken med en større som dere sikkert ser siste spørsmål: på blokka så er det 2 tilkoblinger en det står C på og en det står W på, hva skall på hva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Den på det nederste bilen mener jeg er oljetrykk givern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet November 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Den på det nederste bilen mener jeg er oljetrykk givern ok. men det er jo 2 tilkoblinger.. en det står C på og W på den andre, så hvca skall på C og hva skall på W? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 hyskakje ka den hett den på øverste bilde..trur det var varmstart ventil..den kan du berre koble vekk å fjærne..når det gjelder tenning på B21AT er det 10°@750RPM som blir anbefalt sjekk linken: http://www.vikeboe.com/ har eg forstått deg rett..bruker du B230A tenninga (magnet tenning) med AT- vacumklokka..for å sleppe stift tenninga som er på B21AT orginalt? var iallefall det oppsette eg har vore mest fornøgde med av di 3 forsjellige oppsetta eg har prøvt..men når det gjalt tennings instilling så brukte eg: sette på 1,1bar trykk på vacum/trykk klokka, (1,1bar fordi det var lade trykket eg kjørte med) og til å sette trykk på klokka brukte eg ein slange fra klokka og til et bil-dekk med 1,1bar trykk som eg hadde skrutt ut ventilen på..dette for å sleppe å kjøre opp lade trykk når eg skulle stille tenninga..så kjørte eg motor på ca. 4000rpm for å være sikker på at vektene var maks ute..og stilde for-tenninga til ca.26grader..med dette oppsette gjekk den best når ladetrykket kom..og et lite AT-tips til slutt: skru av innsugsmanifolden og plugg igjen forvarminga på innsuget(motorens kjøle vann går gjøna manifolden i kanaler.) då fekk eg innsugslufts tempraturen ned fra 70-80grader og ned til ca.28grader(med intercooler) teorien er at går du opp med 7grader på innsugsluft temp. går du ned med ca. 1% av effekten...så sann cirka med 143hk orginalt vil du få ca.10hk ekstra..:) så lykke til med prosjektet Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 hyskakje ka den hett den på øverste bilde..trur det var varmstart ventil..den kan du berre koble vekk å fjærne..når det gjelder tenning på B21AT er det 10°@750RPM som blir anbefalt sjekk linken: http://www.vikeboe.com/ har eg forstått deg rett..bruker du B230A tenninga (magnet tenning) med AT- vacumklokka..for å sleppe stift tenninga som er på B21AT orginalt? var iallefall det oppsette eg har vore mest fornøgde med av di 3 forsjellige oppsetta eg har prøvt..men når det gjalt tennings instilling så brukte eg: sette på 1,1bar trykk på vacum/trykk klokka, (1,1bar fordi det var lade trykket eg kjørte med) og til å sette trykk på klokka brukte eg ein slange fra klokka og til et bil-dekk med 1,1bar trykk som eg hadde skrutt ut ventilen på..dette for å sleppe å kjøre opp lade trykk når eg skulle stille tenninga..så kjørte eg motor på ca. 4000rpm for å være sikker på at vektene var maks ute..og stilde for-tenninga til ca.26grader..med dette oppsette gjekk den best når ladetrykket kom..og et lite AT-tips til slutt: skru av innsugsmanifolden og plugg igjen forvarminga på innsuget(motorens kjøle vann går gjøna manifolden i kanaler.) då fekk eg innsugslufts tempraturen ned fra 70-80grader og ned til ca.28grader(med intercooler) teorien er at går du opp med 7grader på innsugsluft temp. går du ned med ca. 1% av effekten...så sann cirka med 143hk orginalt vil du få ca.10hk ekstra..:) så lykke til med prosjektet takktakk, det var ett slikt svar jeg håpet på:) venter bare på veivlager fra pedersen racing som er det eneste jeg mangler akkuratt nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.