roysekk Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Hei. lurer på og kjøpe me golf 3 gti. noen som vet om det er masse trøbbel å sånnt me de?:) takker for alle svar:) Siter *Golf 2, 1,6L* *solgt* *Golf 3 GTI* *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Hei, jeg har hatt min g3 16v i 1 1/2 år nå, og det er absolute ikke feilfrie biler. Min har stoppet to ganger, en gang pga alarmen, som ikke var orginal og at coilen tok kvelden, noe som er en gjenganger på g3. *Håndbrekk funskjonen på ene caliperen bak er også ødelagt, gjenganger dette også. *Byttet en mansjett på styrestaget * Motoren er stort sett solide, men viktig at registereima er byttet når den skal. Jeg hadde oljelekkasje fra en av oljetrykkbryterene, men den koster såvidt en 100lapp ny. Har også en liten oljelekkasje fra toppdekslet, men det er svært lite, bruker ikke mye olje. *Takluka vil ikke luke seg på ene siden når den står i tilt, noen som også er en gjenganger, koster endel kr å fikse. *Vannlekkasje fra dører er også et problem, plasten som skal beskytte mot vann løsner. *Baklukeviskeren virker ikke. *Abs lampa begynte å lyse under kjøring, men det forsvant igjen av seg selv. *Rust kan forekomme stort sett overalt, spes på bakluke, rundt frontrute og rundt gti listene\hjulbuer. Det var vel det hele :p. Bensinforbruket ligger i snitt på 0.8-1,0 . Langkjøring på rundt 0,65. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sportyman Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Hei. bare eit lite tips. kjøp deg heller ein TDI-er, 90 eller 110 hk. å så chipper du den. 90 hk går ganske likt som Gti-eren og vil tru at 110 hk går litt bedre kanskje?! Viss du kjøper deg GT-utgaven har du det meste av utstyret som er på Gti-eren òg. pluss at forsikringen bare er ein brøkdel!! har hatt 90 hk i 1 1/2 år no, å er lite feil. Bare vanlige slitedeler. Dersom desse motorene blir passa på, går dei i d uendlige.. :D Siter VW Golf 3 1,9 TDI (solgt) Saab 9-3 2.2 TID (solgt) VW Golf 1.8 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Går 90hk TDI like bra som GTI 16V 150hk..? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sportyman Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 chip, effekt og filter!! er i vertfall ikkje langt bak :) Siter VW Golf 3 1,9 TDI (solgt) Saab 9-3 2.2 TID (solgt) VW Golf 1.8 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 90 hk går ganske likt som Gti-eren og vil tru at 110 hk går litt bedre kanskje?! Javel og hva får deg til å si det? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sportyman Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 har en 90 hk sjøl.. (ca.125-130 hk, rundt 300 nm) :) men ville heilt klart valgt Gti-eren dersom den skulle gjøres noe me.. :D turbokonvertering me over 200 hk elle noe sånt.. hadde vert ganske fett ;) Siter VW Golf 3 1,9 TDI (solgt) Saab 9-3 2.2 TID (solgt) VW Golf 1.8 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Fikk inntrykk av du hadde en orginal 90hk, så jeg stusset litt på den. Med 125-130 hk tdi og masse moment blir jo selvsagt saken en annen :) Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sportyman Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 er kanskje ikkje allti like flink til å uttrykke meg rett.. ;) orginalt gjekk den omtrent likt me ein 8v GTI 115 hk Siter VW Golf 3 1,9 TDI (solgt) Saab 9-3 2.2 TID (solgt) VW Golf 1.8 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 er kanskje ikkje allti like flink til å uttrykke meg rett.. ;)orginalt gjekk den omtrent likt me ein 8v GTI 115 hk Nå går Golf3 8v gti også mye dårligere enn golf3 16v. 8v gjør 0-100 på 10.5 sek, 16v gjør 0-100 på ca 8,5-9sek. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Går 90hk TDI like bra som GTI 16V 150hk..? Det nekter jeg tro? hehe *Rust kan forekomme stort sett overalt, spes på bakluke, rundt frontrute og rundt gti listene\hjulbuer. . Dette er jo standar golf 3, som ikke bare gjelder gti. Også nedeved dørene, helt nederst. Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fremelly Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Jeg har hatt GTI´n min i 2 og et halvt år nå, og ingen store problemer. Det eineste jeg kommer på nå er at jeg måtte bytte et endeledd etter forrige EU-kontroll. Og du med diesel-golfen får ta deg en tur så skal vi hvor sprek den er ;) Men til alle som skal ha seg Golf 3, kjøp for all del 1995 modell eller nyere. Slipper en del kødd da, f.eks rust, vann i bilen, elektronikk-tull, klunder med dørlåsene og det der :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg