Gå til innhold

Golf 3 gti 16v

Ranger emnet

roysekk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt min g3 16v i 1 1/2 år nå, og det er absolute ikke feilfrie biler. Min har stoppet to ganger, en gang pga alarmen, som ikke var orginal og at coilen tok kvelden, noe som er en gjenganger på g3.

*Håndbrekk funskjonen på ene caliperen bak er også ødelagt, gjenganger dette også.

*Byttet en mansjett på styrestaget

* Motoren er stort sett solide, men viktig at registereima er byttet når den skal. Jeg hadde oljelekkasje fra en av oljetrykkbryterene, men den koster såvidt en 100lapp ny. Har også en liten oljelekkasje fra toppdekslet, men det er svært lite, bruker ikke mye olje.

*Takluka vil ikke luke seg på ene siden når den står i tilt, noen som også er en gjenganger, koster endel kr å fikse.

*Vannlekkasje fra dører er også et problem, plasten som skal beskytte mot vann løsner.

*Baklukeviskeren virker ikke.

*Abs lampa begynte å lyse under kjøring, men det forsvant igjen av seg selv.

*Rust kan forekomme stort sett overalt, spes på bakluke, rundt frontrute og rundt gti listene\hjulbuer.

Det var vel det hele :p. Bensinforbruket ligger i snitt på 0.8-1,0 . Langkjøring på rundt 0,65.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

bare eit lite tips.

kjøp deg heller ein TDI-er, 90 eller 110 hk. å så chipper du den.

90 hk går ganske likt som Gti-eren og vil tru at 110 hk går litt bedre kanskje?!

Viss du kjøper deg GT-utgaven har du det meste av utstyret som er på Gti-eren òg.

pluss at forsikringen bare er ein brøkdel!!

har hatt 90 hk i 1 1/2 år no, å er lite feil. Bare vanlige slitedeler.

Dersom desse motorene blir passa på, går dei i d uendlige.. :D

VW Golf 3 1,9 TDI (solgt)

Saab 9-3 2.2 TID (solgt)

VW Golf 1.8 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt GTI´n min i 2 og et halvt år nå, og ingen store problemer. Det eineste jeg kommer på nå er at jeg måtte bytte et endeledd etter forrige EU-kontroll. Og du med diesel-golfen får ta deg en tur så skal vi hvor sprek den er ;) Men til alle som skal ha seg Golf 3, kjøp for all del 1995 modell eller nyere. Slipper en del kødd da, f.eks rust, vann i bilen, elektronikk-tull, klunder med dørlåsene og det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider