Bård Skrevet August 29, 2003 Rapporter Share Skrevet August 29, 2003 Jeg og en kamerat har bestilt en haug med lysdioder som skal brukes til å lage baklykter (baklys/bremselys/blinklys) til en Camry 1985-modell. Men da trenger vi også klare lykteglass til å ha bak. Hvor kan vi kjøpe det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet August 29, 2003 Rapporter Share Skrevet August 29, 2003 Plexi? Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet August 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2003 Ja, jeg tenkte på å kjøpe plexi og forme det med varmepistol. (Lyktene er jo så firkantede uansett...) Men dersom det finnes å få kjøpt klare lykteglass kommer vi til å gjøre det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet August 29, 2003 Rapporter Share Skrevet August 29, 2003 plexi er for sprøtt enten bruker du poly.k eller så tar du av glassa og legger dem i en bøtte med cola i 2- 3 dager.. hvis den er fra 85 eller tidligere vil jeg nesten si at de glassa ikke er gjennom farga... prøv... det funker... hihihihih :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet August 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2003 Hmmm... Hva betyr den hihihien på slutten der? At du skal få meg til å helle ut en hel flaske med cola for ingenting? Vi vil helst at glassene blir helt hvite, da. (Ja, jeg ville brukt Lexan og ikke akrylbasert plexi). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet August 30, 2003 Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 hihihi`n kom av at jeg kom til å tenke på når vi dro av glassa fra en gammal rolla fra 84 og satte dem i en bøtte med cola....all fargen datt av.... :) det skjedde tilfeldigvis.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet August 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2003 Ok. Så de ble helt klare, altså? Ikke mulig å se litt rødfarge en gang? Funker dette også på nyere biler, eller bare på gamle nissebiler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelman Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 En kamerat av meg la lyktene til saaben sin i salmiakk natta over og det var ikke farge igjen på de... Siter -98 BMW Touring M-Sport -87 Golf MK2 - Solgt -82 Fiat 127 Sport - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Blir de da klare eller hvite som om man kjøpte hvite baklykter? Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Originally posted by hatsu plexi er for sprøtt enten bruker du poly.k eller så tar du av glassa og legger dem i en bøtte med cola i 2- 3 dager.. hvis den er fra 85 eller tidligere vil jeg nesten si at de glassa ikke er gjennom farga... prøv... det funker... hihihihih :P Funker dette bare på eldre Hiroshima-knallerter? Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelman Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Lyktene ble hvite... Siter -98 BMW Touring M-Sport -87 Golf MK2 - Solgt -82 Fiat 127 Sport - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Sprite ja...de ble hvite ala gamle lysstoff rør lys deksler ixom....men nå for tida er de fleste baklys glassa og blinklys sakene gjennom farga...men det er jo bare å prøve....og det gikk oxo på en MKI golfside blink lys...;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 ÅSsen blir fargen på lysa da?? Alle blir hvite? Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 doh hvitt?!.... man bruker lixom farga pærer da..... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 plexi er for sprøtt enten bruker du poly.k eller så tar du av glassa og legger dem i en bøtte med cola i 2- 3 dager.. Såvidt meg bekjent er 'poly.k' (Polykarbonat) nøyaktig det samme som Lexan og plexiglass. Samme materialet som CD-plater er laget av. Det går også utmerket å varme opp Polykarbonat/Plexiglass/Lexan enten med varmepistol eller m0rdi sin ovn, og så kan materialet formes. Når det så avkjøles beholder det formen sin. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg