Yayo123 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Hei. Jeg har kjøpt to nye høytaler som jeg har plassert i hattehyllen, JBL GTO937. http://europe.jbl.com/car/products/product_detail.aspx?prod=GTO937&cat=MEL&ser=GTS&language=ENG&country=NO®ion=EUROPE Jeg har også to høytalere på dashbordet og cd spilleren er på 4x50 W eller noe. Så jeg har tenkt å kjøre kun høytalerene på dashbord på spilleren, og kjøpe forsterker til høytalerene bak. Så jeg lurte på om det er noen som kan anbefale noen forsterkere til en rimelig pris, høytalerene er altså på 100W RMS og 300W MAX. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1663 Der har du en 4-kanaler til en billig penge :) Annbefaler denne så du kan kjøre både dine nye høytalere og de som står i dahsen på denne :) Da vil du få mye mer kontroll over høytalerne og de vil spille både penere og høyere enn ved å kjøre de på spilleren :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yayo123 Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Jo, den hadde vært fin, men er ute etter noe som er enda billigere. Jeg er bare ute etter noe som gir litt ekstra trøkk, og jeg er ikke noe perfeksjonist på lyden akkurat. Men no kommer det bare bass når jeg kun har lyd på en av sidene, om jeg spiller alle høytalerene samtidig så blir lyden helt tam om du skjønner. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Hmm.. Skjønner, men vil absolutt annbefale at du kjøper deg en 4-kanaler for å få litt mer lyd ut av høytalerne i dashen din :) Hvis du skal ha noe billigere enn den jeg linket til istad kan du enten sende mail til noen av butikkene som er her på forumet eller du kan dra til en butikk i bergen hvor de selger bilstereo og høre om de har noe å selge deg! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tofter Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 SAGA USC 9980, 1198,- Evnt. SAGA USC 9975, 898,- Begge hos ELTEK, http://www.mamut.com/dynabel/subdet302.htm Tror neppe du får det billigere enn det. Men du bør vurdere å kjøpe brukt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yayo123 Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Takker for svar!:) Kom over en forsterker her http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1726 Er dette noe som kan fungere? Har hørt at forsterkeren ikke skal ha mer watt en høytalerene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CarFreak! Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Funker gjør det helt sikkert. Men kvalitet er det vel ikke. Siter '10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 4kanalern fra saga så får du til alle 4 høytalerene, og bare noen hundrelapper mer... tror ikke du vil angre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Boss gjør seg vel bedre som blink på en skytebane!? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaizoku Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Men no kommer det bare bass når jeg kun har lyd på en av sidene, om jeg spiller alle høytalerene samtidig så blir lyden helt tam om du skjønner. :) Har du sjekka om du har koblet riktig på fasene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Akkurat det jeg også skulle foreslå :) Sjekk at pluss og minus er koblet likt på alle høyttalerne, ihvertfall på hvert par. Pluss kan gjerne stå på minus og omvendt, men de må i tilfelle stå likt på hvert element. Og sjekk såklart at det er koblet riktig fremme ved spilleren, det hjelper ikke om alt er koblet likt bak om det er koblet feil ved spilleren ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kjøpt brukt for da hadde du fått mere kvalitet per per krone du hadde brukt, enn omm du hadde kjøpt nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Kjøp saga framfor boss. eller hva med: http://www.webhotell-spesialisten.no/transmediano/sqlbutikk/index.cgi?cart_id=631173.3688&pid=2361 Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 brukt sier jeg så kan du kjøpe noe ala den jbl'en som ble linka til over, da blir det 50% av nypris ca 900 kr. ;) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yayo123 Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Akkurat det jeg også skulle foreslå :) Sjekk at pluss og minus er koblet likt på alle høyttalerne, ihvertfall på hvert par. Pluss kan gjerne stå på minus og omvendt, men de må i tilfelle stå likt på hvert element. Og sjekk såklart at det er koblet riktig fremme ved spilleren, det hjelper ikke om alt er koblet likt bak om det er koblet feil ved spilleren ;) Går det an å koble feil på høytalerene da? Siden den ene koblingen er stor og den andre er liten. Jeg tror no hvertfall det er koblet riktig. Har sett etter brukte men har ikke funnet noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg