bilgal86 Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Er det mulig å sette et annet varmeapparat på volvo 240? Min bruker lang tid på å bli varm, 740en min blir mye raskere varm inni. Mulig å flytte varmeapparatet fra en volvo 740 til volvo 240? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men kommer ikke dette som en konsekvens av at motoren ikke blir like fort varm i 240en (av en eller annen grunn)? Sett papplate innenfor grillen på vinteren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 å sette varmeapparatet fra en 740 inn i en 240 kan du faktisk bare drite i med mindre du har tenkt å bygge om hele greia. Dessuten er 240'ens varmeapparat best.. 1. sjekk om du har knekk på noen slanger mellom motor og torpedovegg. kan vere svak gjennomstrømming av varmt kjølevann. 2. sjekk varmereguleringsventilen som står på venstre side av varmeapparatet. den kan vere defekt/tett (ikke vanlig, er som regel motsatt at du aldri får kald luft) 3. varmeapparatregisteret ditt kan vere så fullt av dritt at varmeoverføringen blir for dårlig. Prøv med radiatorrens (speedflush fåes ihvertfall på esso) elns. kjør dobbel dose gjennom. om nødvendig gjenta. 4. sjekk alle skjøter til varmluftsrørene, mesteparten av lufta kan sive ut bakom dash'en.. Edit: dette er jo såklart forutsatt at motoren din har et bra kjølesystem. OM du ikke får nok temperatur. Sett i en 92graders termostat og/eller tett igjen deler av radiatoren så det ikke sviver bort varme i ingenting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg