fowler Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 hei,har en 240 som lager en dunkelyd foran på høyre side når jeg kjører i humper,litt ujevn asfalt også kommer en lett dunkelyd i det jeg er borti bremsen. bremser skal være i orden og fjærer og støtdempre er byttet på hele bilen for ca.1 måned siden,men lyden har væert der lengre men blitt litt værre. kan det være noen foringer,men hvilken da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadMikke Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 jeg har ikke så mye peiling assa. men det kan vell ikke vere foringer? Siter kjør med vett, ligg bredt! Audi 100 (1988) x Volvo 240GL (1987mod) x Volvo 240GL (1986mod) x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 onkel fikk samma problemet og tror det bare var en foring. er ikke 100% sikker men tror det. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 hei nå skal jeg ikke si 100% om det er dette men problemet hørest ut som det er den indre bærebru foringen, altså den foringen/hylsen som sitter fast i den klumpen som sitter skrudd fast i vangen, husker bare ikke hva den klumpen heter hehe. Disse hylsene har tendens til å løsne, de blir slitte og får dårlig tilpassning. i noen tilfeller så kan de sveises fast men som regel bytter man hele klumpen (som jeg kaller den), disse hylsene er presset fast. ang. bremser. At det også skjer når du bremser kan jo være det samme problemet fordi det er bevegelse. men ta en titt på dette. Sjekk at bemse åk sitter fast slik de skal og klosser/fjerer sitter slik de skal, hvis det er for dårlige fester på klossene så kan disse slå. Generelt : sjekk alle foringer, bolter. bruk et kraftigt skrujern/brekkjern og dra litt i dette. jekk opp bilen i bærekulen slik at bilen får sammenpress når du sjekker disse foringene. samtlige foringer skal sitte fast, noe bevegelse er det men ikke for mye. Sjekk spesiellt foringen i klumpen. foringen/hylsen skal ikke ha bevegelse i klumpen i det hele tatt, denne skal sitte fast. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Det kan også være håndbrekkvaieren, det var det hos meg. Har satt å en tykk strømpe rundt dem så det ikke blir lyd nå :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Det kan også være håndbrekkvaieren, det var det hos meg. Har satt å en tykk strømpe rundt dem så det ikke blir lyd nå :) tror det er litt forskjell på lydene pluss at dette gjalt forran :) Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Jeg ville sjekka lenkestaget og. Var borti det selv en gang at det dunka og rakla som faen ved gassing, bremsing, sving og dumper. Da hadde lenkestaget brutt tvert av. Ikke no mer farlig enn at det lagde lyder. Kosta meg 100-200 for en ny på meca, og 10 min med skruing, så var det gjort. Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 bilen min dunker og smeller overalt den.. sikkert en fin blanding av slitte foringer og ganske så utslitte dempere :D ække så nøye :p var en gang en dunka skikkelig bak i dumper og da hadde foringe i dempern bak gått til hælvete.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg