ludde82 Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 hei folkens. var på eu-kontroll idag hvorpå det blei avdekka senkefjærer både foran og bak. fikk da beskjed om å måtte vise bilen min på trafikkstasjon. hva skjer nå..? har jeg et stort problem..? senkinga er 60/40. ulovlig..? bot? fengsel...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NudleR Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Det du må gjøre er da å finne riktige tuv papirer på at senkingen er godkjent til bilen din.. Også må du ha dokumentert at bilen har vært inne på 4 hjulskontroll etter senk. Så er det bare å bestille time på biltilsynet og få vist bilen din. Så må du betale for nytt vognkort tror jeg.. :) Siter 2006 A4 2.0TDI S-line Misanorød ;) x - 1997 A3 1.8 Ambition "Facelift" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 trur vognkorte blir skrevet automatisk ut når noe blir endret trur jeg betalte kun 500kr som det kostet for godkjenningen..eller timen på biltilsynet..værre tannlege time har jeg ikke hatt:puke: Kan sikkert ta en liten leit gjennom papira seinere Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludde82 Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Det du må gjøre er da å finne riktige tuv papirer på at senkingen er godkjent til bilen din.. Også må du ha dokumentert at bilen har vært inne på 4 hjulskontroll etter senk. Så er det bare å bestille time på biltilsynet og få vist bilen din. Så må du betale for nytt vognkort tror jeg.. :) hmm. hvor kan en 4hjulskontroll foretas for en som bor i Drammen a..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 ulovlig..? bot? fengsel...? lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexanderjr Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 hørdte det kunne bli fengsel.. vertfall med 60/40 senking.. :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bassmania Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 I Kina får man dødstraff for å ha 60/40 senking;) I norge, 6 månder ubetinget, hvorav 3 månder kan gjøres betinget:D Siter 2010 Audi A4 1.8 Turbo MLT 2002 Audi A4 1.8 Turbo... solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 w000t? Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 I Kina får man dødstraff for å ha 60/40 senking;) I norge, 6 månder ubetinget, hvorav 3 månder kan gjøres betinget:D ble ikke man stekt i kina da?:hvaskjera må ikke du kødde me loven der nede! Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 hei folkens. var på eu-kontroll idag hvorpå det blei avdekka senkefjærer både foran og bak. fikk da beskjed om å måtte vise bilen min på trafikkstasjon. hva skjer nå..? har jeg et stort problem..? senkinga er 60/40. ulovlig..? bot? fengsel...? Skaff deg papirene på senkesette ( evt. last det ned fra produsentens side, om du har fjær nr osv), ta en 4hjulskontrol, evt. må du ha et papir fra Albjerk hvor de sjekker over at dette er riktig montert osv, så må du på biltilsynet også må de sjekke over at det stemmer i forhold til TUV papirer og de andre papirene du har fått. Så får du dette i vognkort. Jeg hadde 60/40, ikke noe problem og ikke noe straff. Få alle papira i orden så går den tok gjennom eller bytt til original fjører men den er inne på ettersjekk. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 I verstefall kan dem kreve dette ved godkjenning av senk; http://dev.sparklingblue.net/pics/bilforumet/senkesett_godkjenning.pdf Kontrollen koster 550kroner, inkludert nytt vognkort. Har bilen nye typen vognkort (dvs todelt system med en blå og en rosa del), må del to (den rosa delen) tas med på godkjenninga, ellers får man ikke skrevet ut nytt vognkort. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg