heavybrg Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Hei Har et anlegg jeg gjerne skulle tatt i bruk. Gikk til innkjøp av JBL CS Power Pack II forrige måned, og etter litt om å men fikk jeg satt inn 6x9-tommerne i hatthylla. Arbeidet stoppa opp når jeg kom til trekkinga av strømkabel fra motorrommet inn til kupeen (altså +12V til forsterkeren). Finner ikke noen passende hull i torpedoveggen, så lurer nesten på om jeg blir nødt til å borre? Bilen er en 1985-modell Opel Ascona av sedantypen, så om noen har erfaring med å sette inn anlegg i disse er jeg lutter øre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Jeg la strøm kablen under bilen min (opel astra G) fant heller ikke noe egnet hull i torpedo vegg og hadde ikke lyst til å borre.. tok ledningen opp av en bunn propp i hjulbrønnen baki vil du beskytte kablen mot skader så bruker du Loom fra installbay du for den også i metervis det er flere goder som følger med dette, slipper å slite deg ihjel å unngå bulk i teppet selv om du legger en 50mm2 kabel.. du for flere steder å legge signal kabler uten å være redd for støy. Jeg hadde i 2år en kabel liggene under bilen uten noe som helst beskyttelse og når jeg bytta den ut til en større var det ingen skader i kablen.. bortsett fra at den var møkkete så dette har jeg ingen problem med å anbefalle :) Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Skal sjekke i brutterns Ascona C nu straks hvordan ting er lagt opp der ;) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chasin Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 En gang i tiden la jeg opp kabel C - Asconaen min. Jeg husker den ble lagt på vesntre side hele veien, og jeg mener å ha brukt et originalt hull... Ikke sikker dog... Siter Pioneer Reference Series Bilen min http://www.fmh.moo.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 husker jeg ikke mye feil så må du borre. å legge kabelen under bilen medfører ingen problemer,hadde det slik selv i en Corsa B for noe år siden. bare å legge kabelen i et rør eller en strømpe for å beskytte den det: Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg