Gå til innhold

Lyd ved startbelastning

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei!

Får en lyd når jeg feks. bytter gir på min Neon...

Lyden betstår av et kort "squeek" på en måte...

Lyden kommer også hvis jeg står stille å slipper clutchen til den begynnner å ta...

En kompis av meg mener det er noe med et såkaldt clutchlager...

Men synes jeg hører lyden når jeg slår av motoren så lurer på om det kan være noe med motorfestene?

 

Noen ide'er?

takk!... :)

HeInE's BlackMafia

HeInE's Neon -> Til salgs! <-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreMedNeon
Hei!

Får en lyd når jeg feks. bytter gir på min Neon...

Lyden betstår av et kort "squeek" på en måte...

Lyden kommer også hvis jeg står stille å slipper clutchen til den begynnner å ta...

En kompis av meg mener det er noe med et såkaldt clutchlager...

Men synes jeg hører lyden når jeg slår av motoren så lurer på om det kan være noe med motorfestene?

 

Noen ide'er?

takk!... :)

 

Er dette bare når du starter fra stans eller også når du girer kan du høre noe fra kassa når du girer? F.eks få en kompis til å stå med motoren (Panserer oppe og så forsiktig løse den) og høre etter lyden?, har du prøvd å bevege på motoren og se om det kommer noe lyd da? Neon har også en unik demper på motoren som kan også lage lyd om det ikke er smurt godt nok.

 

Som ser noe slik ut: bobble.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :D!

Nå skal dere høre...

Var innom en bilforhandler...

Chrysler kunne sende dem denne dempern for 1300kr...

Han hadde imidlertidig hatt inne en Neon før som hørtes ut (på det jeg beskrev) som hadde samme problem, å der mente han det var et ledd ved eksosmanifoilen eller noe som skyltes lyden...

Det var en bevegelig slags ledd/pakkning som kosta rundt 300kr...

 

Edit:

Telefon med Chrysler, de også mente det kunne være den flexidelen...

Noen som vet pris og hvor mye arbeid det er å bytte den?

HeInE's BlackMafia

HeInE's Neon -> Til salgs! <-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :D!

Nå skal dere høre...

Var innom en bilforhandler...

Chrysler kunne sende dem denne dempern for 1300kr...

Han hadde imidlertidig hatt inne en Neon før som hørtes ut (på det jeg beskrev) som hadde samme problem, å der mente han det var et ledd ved eksosmanifoilen eller noe som skyltes lyden...

Det var en bevegelig slags ledd/pakkning som kosta rundt 300kr...

 

Edit:

Telefon med Chrysler, de også mente det kunne være den flexidelen...

Noen som vet pris og hvor mye arbeid det er å bytte den?

 

Spørs hvordan det er satt sammen. På Passaten min er det også et flexirør, og da dette røyk, skulle jeg egentlig ha vært nødt til å bytte katalysatoren også, men gutta på eksosverkstedet tok av alt og sveisa på nytt flexirør, og da sparte jeg ca like mye som jeg betalte for hele jobben (ca2500,-)

Nå vet jeg ikke hvor du holder til i verden, men er du i nærheten av Oslo kan jeg anbefale Bilens Eksosverksted på Økern.

http://www.bilens-eksosanlegg.no/

Rask og skikkelig jobb, super kundeservice.

Tar du med deg bilen, så ser de på det for deg, gir deg et prisoverslag, og skulle du bestemme deg for å gjøre det selv, så er det ingen sure miner, bare "velkommen igjen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreMedNeon
Takk! :D!

Nå skal dere høre...

Var innom en bilforhandler...

Chrysler kunne sende dem denne dempern for 1300kr...

Han hadde imidlertidig hatt inne en Neon før som hørtes ut (på det jeg beskrev) som hadde samme problem, å der mente han det var et ledd ved eksosmanifoilen eller noe som skyltes lyden...

Det var en bevegelig slags ledd/pakkning som kosta rundt 300kr...

 

Edit:

Telefon med Chrysler, de også mente det kunne være den flexidelen...

Noen som vet pris og hvor mye arbeid det er å bytte den?

 

Jau dette er sant, helt glemt det ettersom jeg ikke har orignal mani lengre.

 

Den er lett å skifte, det største problemet jeg hadde da jeg skulle ta av eksosen der denne delen er var rusten som hadde ødelakt selve mutrene så jeg ikke klarte å få den av (Dremell med mini vinkelkutter 4 the win)

 

Det er 2 skruer der med 2 stk fjær som gjør at det kan være litt bevegelse i eksosen, mellom eksosen og mani'en er denne pakningen som ser ut som en paraply som er kappa på toppen (herregud så dårlig fantasi jeg har fant ikke på bedre illustrasjon :puke:)

 

Er en times arbeid +/- for å skifte denne pakningen (hvis skruene ikke sitter fast/rustet fast) 6-8 skruer og litt håndkraft.

 

 

andrè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår