KriHaaø Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Hey folks! Har en ganske så standard Golf 2 GL 1989 modell (tror det er 90hk). Litt gammel og sliten, med litt slitte skivebremser foran, og trommel bak. Sitter og lurer på om jeg skal prøve meg på et aldri så lite prosjekt med å få inn en 220 hk turbo motor i denne... Denne har stått i en annen golf tidligere (g60), og vil tro denne golf'en har de fleste av medfølgende motordeler som trengs for å gjøre om min. Men hva trenger jeg å huske på min bil når jeg gjør dette.. Har skjønt at bremsene må godkjennes til en viss motorytelse, + noe forurensning osv.. Hovedspørsmål: - Hva må jeg gjøre for å få dette godkjent på min bil? - Hvor mye ekstra utgifter bør jeg regne med (i deler og kontrollsjekker) ? Har ikke den største lommeboken og erfaringen så må bare vite sånn ca om lommeboken og kunnskapen vil strekke til til å i det hele tatt begynne på prosjektet... -Kris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 om du har tilgang til den bilen motoren stod i er det bare til å flytte alt over. men om den forrige bilen var godkjent med motoren så burde din også bli det om du har papirer på det.. Tror en gti hadde vært et bedre utgangspunkt å brukt hvertfall... hva skjedde med bilen motoren stod i ? Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriHaaø Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 tingen er at jeg ikke har kjøpt bilen\delebilen enda. lurte bare på om d funket osv... når du sier at jeg må "ha papirer på det", hva mener du da? -at jeg må få det godkjent på en kontroll sant? bilen det står i har kræsja og har skjev ramme. noen tanker om samlet ekstra kostnader det er snakk om her? -nye skivebremser foran (holder vel ikke med litt gamle orginale GL skiver da lengere eller?) -skivebremser bak (er dette nødvendig?) -forurensningskontroll -andre kontroller ++?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 g60 eller vr6 understell er nokk det beste:) skaff en komplett bakstilling fra en gti på hoggern! fra 500-1500! komplett! Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 tror faktisk det er gamle golfen min det er snakk om her.. en grå golf Trenger nok g60 bremser, dvs 280 mm skiver mot 239 som din har. skivebremser bak trenger den. trenger vel stabstagene som en gti har også. Viss du har forgasser motor trenger du nok tanken og bensinpumpene fra gti også... som sagt.. beste hadde vært å hatt en gti som utgangspunkt Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriHaaø Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 tror faktisk det er gamle golfen min det er snakk om her.. en grå golf Trenger nok g60 bremser, dvs 280 mm skiver mot 239 som din har. skivebremser bak trenger den. trenger vel stabstagene som en gti har også. Viss du har forgasser motor trenger du nok tanken og bensinpumpene fra gti også... som sagt.. beste hadde vært å hatt en gti som utgangspunkt Takker for svar! (hmm golf'en her er ikke grå... kan legge ut bilder og sånt etterhvert, men vil vel først få handelen i boks -om jeg i det hele tatt velger å handle ;) hmm.. altså greien er at jeg har denne golf GL'en fra før da... og det er den jeg kommer bygge på... så blir nok ikke noen gti på meg, for så å oppgradere (litt for dyrt) Men skjønner hva du/dere sier... Er det såpass mye som bør skiftes fra min GL for å få dette til, at det nesten ikke er verdt det? Etter hva jeg har fått med meg er dette det jeg trenger: - 280mm bremseskiver - stabstak fra en gti (er dette både foran og bak?) - tanken og bensinpumpen fra en gti - papirer for godkjent arbeid vil dette holde? (tror det meste her kan jeg trekke ut fra den gamle, bortsett fra at nye bremskiver ville vel vært lurt) om noen har tenkt å skrike ut NEEI, til dette så er det nå som er tiden for det :p er som dere skjønner ikke den mest drevne innenfor området, så trenger deres hjelp ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriHaaø Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 edit: Skillz2k: du ramser opp en del ting jeg vil trenge, men nevner det med at en gti hadde vært bedre utgangspunkt. Hva er det som vil bli bedre om jeg hadde en gti fra før av i forhold til det du har listet opp.. Mye andre deler som er sterkere på Gti'ene? Tvilsomt at min bil vil klare påkjenningene? Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Ligger vel noen papirer fra Møller her på hva som kreves for ombygging til G60. Det er akkurat hva du trenger å gjøre med din. Du får nok ikke godkjent mer enn 160 hk Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 tanken har du ingen behov for å bytte... den er lik på de fleste! eneste er pumpa i tanken.. den sitter der hvor det gamle armaturet for tankmåler sitter Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Hadde jeg hatt penger skulle jeg kjøpt den delebiln for 9000kr tvert.. Har alt man trenger for ombygging til G60. Men lurer på hva som er gjort med den. Får jo ikke 220hk bare med å bytte til turbo. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 noen som har en link til den delebilen?? lurer litt på om det er gamle bilen min. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Hadde jeg hatt penger skulle jeg kjøpt den delebiln for 9000kr tvert..Har alt man trenger for ombygging til G60. Men lurer på hva som er gjort med den. Får jo ikke 220hk bare med å bytte til turbo. ATP oppgir 220hk på sine kit http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-109&Category_Code=VVWTK Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 ATP oppgir 220hk på sine kit http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-109&Category_Code=VVWTK Hvis det står ett sånt på en bil til 9k blir jeg forbauset. Sendte mail til eieren med spm på søndag men har ikke fått svar enda. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 ingen som kan gi meg en link til den bilen? Er ikke interresert i den. bare lurer på om det er min gamle som er til salgs. Send det gjerne på pm Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Om d er den golfen jeg bygget opp så må eg ta en prat me han som knuste den. 220hk i motor på en G60 motor er ikke så vanskelig, men noe over det er kostbart. Har en gti som skal hugges til uken om du trenger bak stilling. Har også en corrado som skal hugges, men litt usikker på hva deler som skal hvor der. Bor i Bergen så send meg gjerne en pm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg