Gå til innhold

A4 Øsnkes!, tips, råd ol?

Ranger emnet


haavardbj

Anbefalte innlegg

Har nå kommet fram til att det er A4 må det bli!

A4 Avant 1,8 er drømmen (98mod)

Så da var det bare og finne den perfekte!

 

Har nå endevendt både autodb og finn.no!

Noen som vet om noen som ikke finnes der ute? Som kunne vert aktuelle!

Prisklasse: 50 - 75 000,- (jeg er en liten gnier!)

Jo mer utstyr jo bedre! og 97/98 mod som har nyere type innt. (hva da egentlig?)

 

 

Har nå lest igjennom alle trådene her, og finner ikke alle de trådene med all den infoen som alle snakker om!

 

Men dette vet jeg:

 

-En audi som har en eier som har fulgt service, er en audi som er verdt og satse på!

- Tull med bærebru/kuler har alle sammen hatt, men sjekk om dette er fikset!

- Galvanisert karroseri; så lenge det ikke er gått hull på galv. er det null fare for rust i karroseri!

- Drivverk?

- Motor? (1,6 va 1,8)

- Clima (sikkert ufattelig digg og ha!) (Inneholder den også Ac?)

- Innteriør (er modellene som kom i 97/98 ++) levert med annet type innterieør, ser det er en del annerledes ratt på noen biler!

- km stand: 200 000 er ikke no problem så lenge bilen er passet på?

- Bremser (kjøp en som ikke er ferdig utslitt?)

- Hvordan er framkommeligheten på en slik bil når det snør ute?(jeg bor på bygda, og hadde ikke tenkt og bruke resten av penga på sko og thermodress)

 

Sikkert mere som skal inn i liste! Men, er det kanskje en ide og samle alt sammen her! og etterpå henge den opp på toppen av sida!

Har du innspill til lignende modeller? Si i fra!

1998 VW Passat 1,8 20v

X: 1993 Golf III 1,9D

X: 1985 BMW 320 (m/m-thec Styling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor messig så ville jeg gått for 1.8 utgaven, den har litt mer futt enn 1.6 :P

Km standen har ikke sååå mye og si så lenge bilen er tatt vare på :)

Bremsene kan jo alltids byttes.

Jeg fant ut at min A4 ikke har noe problem med å komme seg frem på snø/is etter jeg fikk de nye vinterdekkene (piggfrie) mine, kjører fint opp steder hvor andre sitter fast :D Og jeg har ikke Quattro heller.

 

Drømmen hadde jo vært en A4 med 1.8TQ, men de blir fort en del dyrere enn 1.6 og 1.8l utgavene

 

Ellers ser det ut som at du har fått med det meste av det som er skrevet her før. Forresten, den utvidede garantien på bærearmer osv gjelder visst ikke lenger, sånn at du er obs på det =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8372919&sid=12apHp5gu9440176&pos=36&tot=201&page=2

 

Rød er litt slit og holde rent.. Men det der er en fin bil!

Men hva kan man gjøre av enkle inngrep på A4 for att det pluttselig ser hakket bedre ut!

1998 VW Passat 1,8 20v

X: 1993 Golf III 1,9D

X: 1985 BMW 320 (m/m-thec Styling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke valgt 1.6 så lenge 1.8 koster det samme. Det er små forskjeller på 96 og 97 modeller av A4. Den mest synlige er baklyktene. A4 er ikke en bil som ruller mange 100 tusen kilometer uten bytte av diverse deler. Derfor kan du godt kjøpe en bil som er kjørt 200 000 km, og har nye foringer og pakninger.

 

Forskjellen på 1.6 og 1.8 merker du kanskje best ved bykjøring eller forbikjøring på landeveien. 1.8 literen er lavt giret, noe som er hyggelig når du kjører i byen. A4 er "tett", og jeg anbefaler klimaanlegg. Climatronic er forresten automatisk klimaanlegg med knapp for AC.

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke valgt 1.6 så lenge 1.8 koster det samme. Det er små forskjeller på 96 og 97 modeller av A4. Den mest synlige er baklyktene. A4 er ikke en bil som ruller mange 100 tusen kilometer uten bytte av diverse deler. Derfor kan du godt kjøpe en bil som er kjørt 200 000 km, og har nye foringer og pakninger.

 

Forskjellen på 1.6 og 1.8 merker du kanskje best ved bykjøring eller forbikjøring på landeveien. 1.8 literen er lavt giret, noe som er hyggelig når du kjører i byen. A4 er "tett", og jeg anbefaler klimaanlegg. Climatronic er forresten automatisk klimaanlegg med knapp for AC.

 

Fant ut att forskjellen lå på 97/98 ?

Jeg kjører lite i byen, så har ikke no stort bruk for en lavt giret bil ;)

Noen andre ting og ta hennsyn til ?

1998 VW Passat 1,8 20v

X: 1993 Golf III 1,9D

X: 1985 BMW 320 (m/m-thec Styling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt uttalige ganger på den røde bilen du linket til, men selger er useriøs og svarer ikke. Lovte meg at jeg skulle få se bilen før den gikk osv., men hørte ingenting fra han og tar heller ikke telefonen.. Virker useriøs.

 

Og, ja. Er ute etter akkuratt samme prisklasse som deg gitt. Første mann til mølla med å finne en fin en da;)

 

Utrolig vanskelig å finne en fin en. De fleste er slitte både her og der og har lite utstyr som klima etc. Må liksom opp et par 10k for å finne noe perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt uttalige ganger på den røde bilen du linket til, men selger er useriøs og svarer ikke. Lovte meg at jeg skulle få se bilen før den gikk osv., men hørte ingenting fra han og tar heller ikke telefonen.. Virker useriøs.

 

Og, ja. Er ute etter akkuratt samme prisklasse som deg gitt. Første mann til mølla med å finne en fin en da;)

 

Utrolig vanskelig å finne en fin en. De fleste er slitte både her og der og har lite utstyr som klima etc. Må liksom opp et par 10k for å finne noe perfekt.

 

Ok, men har du sett på bilen?

Var og så på en i oslo i går.. han som solgte den hadde hvertfall ikke peil, makan til useriøs selger! hadde bare 3 s-line felger da den 4 var blirr stjålet!

og hadde masse riper, parkeringsskraper osv..

1998 VW Passat 1,8 20v

X: 1993 Golf III 1,9D

X: 1985 BMW 320 (m/m-thec Styling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i stavanger, så jeg var avhengig av å få bilder av den for å komme å se på den. Var nemlig en rift i førersete på 10cm osv, så ville helst se stand på interiør før jeg reiste oppover.

 

Hvilke har du vært å sett på? Funnet noen som er verdt å satse på?

 

Vanskelig dette med bilkjøp. Sitter liksom bare å venter på at den perfekte skal dukke opp, men den dagen kommer nok ikke. Dessuten er det faktisk ingen avant-audier i min prisklasse i stavanger/rogaland for tiden, så jeg må reise laangt for å se på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, der var jeg hjemme igjen etter å ha hentet meg en A4 S-line :)

 

Har du funnet noe?

 

1,6? :D

Så en på Auto db som akkuratt ble solgt!

 

Jeg reiser mulignes til Trondheim for og se på denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8839057&sid=12ar_PHK_9853342&pos=28&tot=919&page=2

 

venter på bilder av ripene.. men uansett en bil i riktig klasse, så kan jeg heller koste på den litt i kommende tid!

Bilen har fulgt servicehefte frem til 2004..

1998 VW Passat 1,8 20v

X: 1993 Golf III 1,9D

X: 1985 BMW 320 (m/m-thec Styling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår