VR6power Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 kan nokken svare meg på om det gjer nokke at eg fylte ca 4liter kjøleveske (rød) til alutopp, og ca1-1,5 liter vann....ble litt skjevt forhold fordi eg meinte eg skulle ha omtrent 6 liter totalt. har akkurat skifta radiator og alt ser ut til å funke og kjøle bra no, men er det skadelig å ha så masse kjøleveske på ??? tåler sikkert - 50 grader no :P hehehehe så da vettu folkens funker golfen som den skal igjen;) Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Ren kjølevæske tåler faktisk ikke mange kuldegradene, men vet ikke ved hvilket blandingsforhold det begynner å tåle mindre.. Sikkert noen andre som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie_2 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 d mest ideelle for å få lavest frysepunkt er 50-50 med vann å frostvæske,har du mer vann eller mer frostvæske så vil frysepunket bli dårligere... Siter Mvh Svein k... http://www.lakkeringsservice.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Det mest ideelle for å få lavest frysepunkt, er 70 volumprosent frostvæske og 30 volumprosent vann. Da fryser blandingen på -55 grader Celsius. Det mest vanlige er å blande 50/50 med vann (fryser da på -40). Grunnen er at mekanikere vanligvis ikke er så flinke med tall og sånn, så det er mindre sjanse for å gjøre feil med dette blandingsforholdet. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 OT: blir en motsatt virkning vis du blander for sterk blanding. Grunnen er at mekanikere vanligvis ikke er så flinke med tall og sånn, så det er mindre sjanse for å gjøre feil med dette blandingsforholdet. Slike kommentarer kan du spare deg for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Slike kommentarer kan du spare deg for. Glem det. Du bestemmer ikke hva jeg skal tro og mene. Og hvis du mener at jeg bør holde mine meninger for meg selv, så vil jeg heller si at du bør være litt mer tolerant overfor dem du er uenige med. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Glem det. Du bestemmer ikke hva jeg skal tro og mene. Og hvis du mener at jeg bør holde mine meninger for meg selv, så vil jeg heller si at du bør være litt mer tolerant overfor dem du er uenige med. Nei men, usakelige kommentarer kan du holde for deg selv. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 OT: blir en motsatt virkning vis du blander for sterk blanding. Slike kommentarer kan du spare deg for. Kjipt at det faktisk er riktig da..hehe Husker læreren sa det til meg på bilfag òg :P Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg