Gå til innhold

Tråden om min 945 Turbo...

Ranger emnet


R_Style

Anbefalte innlegg

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den er grei vettu!

 

Skjer ikke stort her om dagen, ettersom j kun driver med bilen i helgene...

 

Skal prøve å få gjort litt småtteri i helga, ta en service på bilen, bytte ryggelys bryter`n på kassa, montere på senkesettet, begynne å legge film på bakrutene, ettersom bilen må på BT for godkjenning av senkesett og ombygging av seter etterhvert...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hvordan går det her om dagen da ? håper på noen bilder snart jeg ! :race

 

 

Ja, det har da skjedd litt i det siste, ikke store greiene men...

 

Har som sagt fått rettet opp i problemet med smellinga i bakstillinga, å på tirsdag begynte j å lage meg festebrakett/holder til turbotrykksmåleren...

Har aldri vært noe fan av den ramsa nedover a-stoplen, og på forrige bilen hadde j måleren i luftekanalen mot ruta på sjåfør siden, så denne gangen måtte høytaler dekselet på dashbordet ofres...

 

Her er dekselet modifisert og selve ramma for måleren er festet

 

 

Bilde014-1.jpg

 

Bilde017-1.jpg

 

Bilde015.jpg

 

Bilde019-2.jpg

 

Bilde021-2.jpg

 

Bilde023-1.jpg

 

Bilde022.jpg

 

Slik ble den da ferdig lakkert...! Mangler bare å få den nye turbotrykksmåleren inn dit, å montere den inn i bilen...

 

 

Å i helga blir bilen samt div deler satt på lakkering...

 

Kan vel også legge til at add-on leppa kom i posten her for noen dager siden :)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaha.. kan bare si det med en gang:P R_Style vet eg ikkje kommer til å bruke biltema målere.. Har ikkje snakka med han selv om det, men bare vet det:P

 

Hehe, ingen biltema målere fortjener en plass i en volvo... Blir ingen biltema måler her nei, vurderer å bestille VDO turbotrykksmåler, den ser ut som resten av instrumentene, også ska dem visst nok være ganske så nøyaktige!

 

Så Jørgen hadde nok rett ja... :)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Dette har skjedd de siste ukene...

 

Da var bilen henta fra lakkereren...

 

Resultatet ble rett og slett forjævlig!

 

Det som ble lakkert var følgende; Speil, takvinge, baklukehåndtak, lister under lykter foran, frontleppe, høyre bakskjerm og venstre bakskjerm og bakdør... Det som ble bra, var speil, lister under lykter og frontleppe, resten var til å grine av rett og slett...

 

Det er helt latterlig gjort, hele jobben... Det ble maskert rundt dørhåndtak, rundt lister midt på dørene, og lister rundt vinduene ble ikke fjernet, kun maskert rundt, de plukka heller ikke av baklys...!

For å si litt om lakken på selve karroseriet, var det "appelsin-hud" og grov kornet lakk på mange steder, og inne i dørhåndtaket på ene siden kunne man nesten se grunninga, det samme gjaldt på ene bakskjermen ned mot kanalen, lakkskjøter var kun avslutta ved en kant der en maskeringstape hadde sitti, så der så du overgangen selv i dårlig lys... å mens han har drevet å pusset ned ene bakskjermen, har han kommet borti bakdøra som ikke skulle bli lakkert, og det hadde han heller ikke rettet opp i, så var en flekk på 2 cm i lengde som du så inn på rene metallet på, i enden på døra... Hele jobben var meget dårlig utført, og bilen hadde fått en hard runde med poleringsmaskina, virka som at en del av polishen var "brent" fast i lakken noen steder, der bilen ikke hadde blitt lakkert!

 

Så da sitter j her usikker på hva j skal gjøre... Har heldigvis ikke betalt for jobben enda, og kommer heller ikke til å gjøre det med tanke på resultatet og finishen... Så nå vurderer j å få bilen hel-lakkert, å demontere ALT selv, og ikke gi meg før resultatet er 100% slik j vil ha det...

 

Må ta kontakt med verkstedet for å finne ut en løsning med de, for dette går ikke... Det sjefen på verkstedet sa når j viste bilen min der for ca 1 mnd siden, var at j ikke skulle betale en krone hvis resulatet ikke var 100%... Må bare finne på en løsning som vi begge blir enige om, orker ikke å site her med en bil som ser halv-ferdig ut, så hel-lakkering blir mest sannsynlig neste punkt, så sant j blir enig med verkstedet om en ordentlig løsning...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slik det er per dags dato...

 

Da har det blitt en ny ordning på saken min...

 

Snakka med daglig leder i dag, og de skjønte at j ikke var fornøyd når j leste opp hele A4 siden j hadde skrivd opp...

 

Da ble vi enige om at bilen skal hellakkeres innen januar måned, og j henter ikke bilen og de resterende delene før det er 100%... Jeg skal da demontere mye av delene selv, så de har mist mulig dermontering selv...

 

Fikk regninga fra lakkverksted i dag, men den kunne j bare kaste, så da er den biten i orden...

 

 

Her noen nye bilder, etter at add-on leppa, lister under lyktene ioh lakkert speil er på... (de delene som ble bra etter lakk)

 

desember2006004.jpg

 

desember2006003.jpg

 

desember2006001.jpg

 

Bilen er delvis ferdig nedplukket og skal mest sannsynlig kjøres til hel-lakkering kommende helg...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår