saabowner Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Har et problem med at bilen går seg varm på tomgang. Det kommer heller sjeldent varmluft fra varmeapparatet også. Det er litt lite kjølevann også. Når bilen er kald ligger nivået litt under minimumstreken. Når bilen blir god og varm, synker nivået ytterligere. Siden det ikke vil bli varme i kupeen og at motoren går varm, vil det ikke da være naturlig at det er temrmostaten som er defekt? Eller kan det være andre ting? Greia er at når jeg fyller opp med kjølevæske til max merket og tar meg en liten kjøretur på 5 min, så har vannet sunket til det nivået det var på før fylling. Men har ingen alvorlige kjølevannslekkasjer heller, bare ei dårlig pakning en plass som det pipler litt. Den har vært slik siden ifjor vinter og ikke hadd noe problemer med det. Så hva kan være galt? Noe så bagatellmessig som termostaten? Skal prøve å skifte denne i løpet av kort tid. Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fre_D Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 hadde samme problemet på en av mine tidligere biler... at kjølevesken bare ble borte... da var det topp-pakningen som var problemet :S Vet ikke om det kan være noe annet på denne motoren jeg... men termostaten drikker vel ikke kjøleveske? for all del, kan være det som er grunnen til at det aldri blir varmt i bilen for alt jeg vet, men det forklarer ikke hvordan vannet blir borte... sjekk topppakninga di.. Siter Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda* Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabowner Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Toppakning..huffda! Hvis den må skiftes kan jo det fort bli penger ut lommeboka. Det blir liksom varmt av og til etter laaang tid, når bilen er i kjøring. Pussige greier... Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Pass deg for topp-pakninga. Tok livet av motoren på 900:an min. Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabowner Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Hehe, ja bytta toppakning på Saaben jeg hadde en gang i tida også. Tror ikke Saab har de mest sterke toppakningene... Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Hehe, ja bytta toppakning på Saaben jeg hadde en gang i tida også. Tror ikke Saab har de mest sterke toppakningene... Mye mulig det. ;) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg