Gå til innhold

Kjøleviftebesvær


Miravoffsen

Anbefalte innlegg

høres ut som om du har brudd i ledninga som går til sensoren som gir ecu signal om temperaturen.. prøv å napp kontakten av sensoren (står oppå thermostathuset) å se hva som skjer.. hvis alt er normalt så skal vifta starte (eller stoppe.. husker ikke helt :) ) men poenget er ihvertfall at hvis det skjer noe har ihvertfall ecuen signal fra sensor..

1993 Ford Escort Cosworth

 

 

www.escortrscosworth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å.. du har sånn m to hastigheter ja.. det kan nok være den ja.. hvis den ikke gir rett verdi vil ecu tro at bilen er varm.. hadde vært værre hvis hadde vært omvendt :) du får prøve å skifte den. har samme system på min 2,5 men aldri vært plaga m den, kun m 2litern så er litt rådvill her.. men høres veldig sannsynlig ut m den resistoren ja :)

1993 Ford Escort Cosworth

 

 

www.escortrscosworth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har du AC på bilen? I så fall kan det bare hende du må fylle på gass... Ett tomt AC-anlegg vil få kjølevifta til å gå hele tiden om det er for lavt trykk i systemet

Dette stemmer ikke, jeg har selv tømt anlegget på min bil, og kjølevifta virker akkurat som normalt. Hvor tar du egentlig dette i fra????:hvaskjera

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange biler har den funksjonen. Aner ikke om mk1 mondeo virker på den måten, men er jo lett å sjekke da...start opp bilen og skru på AC. Blåser den god å kald luft, så har du nok gass. Bare husk at lufta utendørs er kald den også nå. Kan også se om AC-kompressor slår inn med jevne mellomrom.

 

Kjølevifta vil jo selvsagt virke som normalt ellers (gå på full guffe når termostat har åpna og motoren er blitt varm). Tror du ikke bilene er til å kjøre hvis ikke AC-anlegget virker da? :)

 

Sitter normalt ett lite lass med sensorer i tykk-systemet, både høytrykk og lavtrykk, som sjekker nettopp trykk og temperatur. Hvis AC-anlegget ikke får riktig temperatur pga f.eks for lite gass, vil vifta gå for å prøve å få riktig temperatur.

 

Kanskje litt krøkkete forklart, og det er bare ett forslag fra min side. Er noe som jeg ville ha sjekka i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår