Gå til innhold

Alt mulig om Lexus IS

Ranger emnet


nicoloco

Anbefalte innlegg

den Siingh bilen er kanskje den råeste lexusen jeg har sett!

var den jeg gikk ut ifra da jeg valgte felger... sendte også mail til iforged i usa om hva de skulle ha for akkurat de felgene der... ble vel ca 50000 norske for kun felgene, så blei ikke no av det da! hehe...

tok orginal fjærene min og varmet de og klemte de sammen for å se hvordan bilen da ble...ca 75 bak og 90 foran... satan må bare si at da ble den heelt sinnsyk.. stuket på den ble som siingh sin! bare at min ble enda litt lavere! men før bilen rullet 1 meter knakk den ene fjæren bak...kanskje like greit! ;)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja.. Grei pris det der. Hvilken årsmodell er den? Bilen er understellsbehandlet fra fabrikk, da. Min var vel noe mer kostbar enn det, men jeg fant AKKURAT den jeg ville ha, dessverre var den uten Navi, for den kunne jeg jo ha solgt for en bra penge til deg! :) Har alt utstyret jeg vil ha, 60 000 på klokka, 2002 modell (da de skikka seg, spør du meg)

 

Det er en 99 mod. CD-spilleren er av den typen som mates i bunn, og det var en liten stund uklart om den var byttet på garanti, men det ble gjort i 2005...:)

 

Har fått med meg at den er understellsbehandlet på fabrikk, men man takker ikke nei til 5500,- for et sett nye vinterdekk, understellsbehandling og lakkering av frontfanger. Frontfangeren har visst vært borti noe, så den trenger et strøk eller to.

 

Gleder meg fælt uansett. Det vil bli en voldsom opptur i forhold til bilen jeg har eid siden jeg fikk lappen for 6 år siden..Jeg har ikke engang hatt koppholder tidligere...haha.

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 99 mod. CD-spilleren er av den typen som mates i bunn, og det var en liten stund uklart om den var byttet på garanti, men det ble gjort i 2005...:)

 

Har fått med meg at den er understellsbehandlet på fabrikk, men man takker ikke nei til 5500,- for et sett nye vinterdekk, understellsbehandling og lakkering av frontfanger. Frontfangeren har visst vært borti noe, så den trenger et strøk eller to.

 

Gleder meg fælt uansett. Det vil bli en voldsom opptur i forhold til bilen jeg har eid siden jeg fikk lappen for 6 år siden..Jeg har ikke engang hatt koppholder tidligere...haha.

OK. Ja, det blir sikkert bra. Min frontfanger er også opplakkert nå nylig, den hadde ei DYP flenge som strakte seg i HELE fangerens høyde.. Huff, det var trasig... Jeg får bilen tilbake til Norge 3. Desember, vi får ta og treffes når du har fått din og sammenligne! :) Hvilken farve er din? Moro med Lexus! :D

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TEST: Lexus IS 200

 

BMW-killer?

Resepten er ikke ny, og Lexus legger da heller ikke skjul på at de vilt og hemningsløst har kopiert BMW 3-serie i sin nye IS 200. Målet er å fortære markedsandeler fra den tyske bilprodusenten

 

I Norge er ikke Lexus noe kjent bilmerke, trass i at de har solgt biler her til lands i en årrekke. Problemet for Lexus har vært at de har hatt et svært så begrenset antall bilmodeller å tilby sine kunder. For det er bare slagskipet av en toppmodell, LS 400, som har vært tilgjengelig - og den har i dag en prislapp på godt over millionen.

 

Sannheten bak Lexus

Men hva er det egentlig som skjuler seg bak merkenavnet Lexus? Svaret er noe så jordnært og lite eksotisk som Toyota - for Lexus er Toyotaene for dem som forlanger noe mer. Derfor finner man igjen brytere og knapper fra Corolla i interiøret på IS 200, og på plastdekslene som skjuler rekkesekseren står det Toyota å lese.

 

Likevel vil du ikke få kjøpt Lexus hos en Toyota-forhandler; vil du ha Lexus må du nemlig innom Lexus forhandleren - og den foreløpig eneste ligger i hovedstaden. Imidlertid er det flere Toyota-forhandlere rundt om i landet som har anskaffet seg en IS200, slik at du kan få demonstrasjonskjørt bilen flere steder enn i Oslo.

 

Toyota i Japan

Men om Lexus i bunn og grunn er aldri så mye Toyota, i Japan heter Lexus IS 200 Toyota Altezza, er det ikke mye som minner om Toyota ute på landeveien - eller hva gjelder design. For Lexus IS 200 formidler klart og tydelig hva intensjonene er. Derfor vil du aldri kjede deg bak rattet, aldri helt venne deg til instrumentpanelet - med sin særegne design - og aldri slutte å prise følelsen.

 

For Lexus IS 200 kommer væpnet til tennene, og skytset er stilt inn på BMW 3-serie. Bli med videre på turen langs svingete norske fylkesveier og finn ut av hvorfor BMW bør tenke på å ta ladegrep...

 

Test av IS 200

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Ja, det blir sikkert bra. Min frontfanger er også opplakkert nå nylig, den hadde ei DYP flenge som strakte seg i HELE fangerens høyde.. Huff, det var trasig... Jeg får bilen tilbake til Norge 3. Desember, vi får ta og treffes når du har fått din og sammenligne! :) Hvilken farve er din? Moro med Lexus! :D

 

Den er sølvgrå, og trenger sårt nye sko til våren. Vurderer også dark chrome taillights o.l. for å gi bilen noen mørke detaljer slik at den ikke blir så voldsomt "sølv og klar". Det blir noe kjedelig med sølvgrå bil og disse klare baklyktene syntes nå jeg.

 

Vi får møtes, ja! Og Lexus er moro, uten tvil. Hadde aldri trodd jeg kom til å kjøre rundt i en Lexus som 24 åring!

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg fikk endelig vasket vidunderet idag, og det var virkelig en bedriten bil. Det eneste som er igjen nå er litt sprut fra understellsbehandlingen, som jeg fjerner når jeg får tid til å polere den.

 

For meg er det også jobb, sove, jobb, sove, jobb, sove....ikke bra.

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
nicoloco: Møttes vi ved Larviksporten forrige uke? Du kjørte mot Larvik, jeg mot Sandefjord. Det måtte jo bare vært deg ;)

 

Det kan det godt ha vært, min gode mann. Hørte du bilen min før du så den? I såfall er det garantert meg du har møtt..... Sort IS 200 med Xenon, tror ikke det er så mange av dem i Larvik... :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det godt ha vært, min gode mann. Hørte du bilen min før du så den? I såfall er det garantert meg du har møtt..... Sort IS 200 med Xenon, tror ikke det er så mange av dem i Larvik... :)

 

Hadde nok med musikken jeg spilte selv, så jeg hørte ingenting, hehe. Men det er vel strengt tatt ikke så mange sorte IS'er, eller IS'er i det hele tatt i Larvik, så det er vel ingen vits i å fundere noe mer på akkurat dette ;)

 

Xenon er jeg hypp på selv. Er det noe stress å få det til?

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke, jeg har originale xenon på bilen min, så det var ikke mye stress... :) Men du får vel tak i xenon-kit til bilen, selv om jeg ikke er noen stor tilhenger av ettermontering av slikt utstyr.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren er ENKEL å få ut. Du tar først ut den nederste delen av konsollen (trc/snow/varmeseter). Den er klipsa fast. Så tar du av den øverste delen ("hylla" eller navigasjonen), den er også bare pressa på plass. Da kommer du til 2 skruer oppe og 2 skruer nede. 4 stjerneskruer etterpå har du hele spilleren ute. Den spilleren har ikke signalutganger uansett hvor lenge du leiter, du får derimot kjøpt konvertere som omformer høyttalerutgangene dine til signalkabler, dette er ikke en optimal løsning men det går. Dersom du bare skal forsterke de originale høyttalerene i bilen din eller kjøpe litt bedre høyttalere vil jeg anbefale deg denne løsningen. OK? =) Din originale Lexus IS ser temmelig lik ut som min, så det er klart den kan sammenlignes. Hvilken modell har du, og er det lenge siden du kjøpte den? Velkommen på forumet!

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår