mcbanan Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Så ett program på tvn en dag, der det var en punto med lakk som reagerte på temperatur! I sola var den rødaktig, og når den ble parkert om kvelden var den oransje:D Eieren demonstrerte det ved å helle vann på siden av bilen, og der han helte skifta lakken farge. Utrolig fascinerende! Noen som har sett dette i real life, eller har noe info? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Hadde du ikke små lekebiler som gjorde det som liten da? Alle hadde vel de? :D Amerikanerne lager nå verdens dyreste bil som skal ha en slik lakk. Syntes det er dritkult! Hadde vært moro med Flammer i slik lakk Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfenheart Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Hadde du ikke små lekebiler som gjorde det som liten da? Alle hadde vel de? :D Amerikanerne lager nå verdens dyreste bil som skal ha en slik lakk. Syntes det er dritkult! Hadde vært moro med Flammer i slik lakk eg hadde en sånn lekebil når eg va litn! :D *lurer på kor den e blitt av..* :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Min forsvant da jeg skulle leke bilhugger med hammer Matchbox-samlingen til pappa fikk bøte med livet i samme slengen og... Får pes for det den dag i dag. over 15 år etter Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Haha, jo satt faktisk å lurte på om jeg skulle spørre om jeg kanskje hadde sett det på småbiler? Var det ikke sånn at man gnei på lakken for å få den til å endre farge? Husker ikke så langt tilbake;) Kan ikke være så sykt dyrt heller da, når de tar seg råd til å legge ett lag på småbiler? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfenheart Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 smart ass :D banan - stemmer etter min hukommelse :P ofte litt varmt vann i tillegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Det er mange forskjellige typer. Her er en fra alsa. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazzen Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 åå jeg hadde tannbørste som skiftet farge... stolt som en hane' Siter VW BOBLE 56' Golf 1 83' GTI X Golf 1 83' C X Golf 3 93 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Jeg og hadde sånn leke bil.. :D tror den var blå og oransje :D er vel ikke akkurat billig lakken heller da.... BTW: nissan driver og sysler med noen de kalte Nano lakk som vistnok skal reparere riper selv.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 De driver med noe lignende i usa og. Den bilen jeg nevnte ovenfor skal ha noe slikt. eller kanskje det var fangere som reparerte seg selv... hmm.. nå ble jeg usikker Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 "Nano" lakken finnes allerede det. Blir brukt på slike hi class biler. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Vel, det er en stund siden jeg leste om det ja.. nissan skulle bruke det på neste x-trail tror jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Ikke bare lakk. Neato Nano: What Nanotechnology's Doing For Cars Mercedes-Benz, Ford, Nissan and others are using nano-enhanced clearcoats for scratch-resistant, “self-healing” paint. Numerous production vehicles now feature some nanocomposite components or body panels that are lighter, stronger and better looking than conventional composite counterparts. Nickel-metal hydride batteries gain increased energy density and efficiency from nano manipulation of electrode materials. Exhaust-catalyst substrates and other components optimize size, efficiency and durability via nanotechnology. Tire makers are examining numerous potential nanotech innovations to improve tire chemistry. Window coatings that resist fogging and water buildup. Hydrogen-absorbing hydride materials may enable safe, cost-effective onboard storage of hydrogen for fuel-cell vehicles. Enhancing properties of conventional materials such as aluminum to produce more crashworthy structures and lighter, stronger powertrain and chassis components. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Ikke dårlig! Noen som har filmsnutt av dette i aksjon? Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 http://www.youtube.com/watch?v=bdzAOWssjVs - en vask med varmefølsom lakk http://www.youtube.com/watch?v=hhIg4IgTgHo - bil - her og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg