technophobia Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 heisann! har nettopp kjøpt meg en '83 240 med b21A og m47-kasse. m47-kassen skal ha vært ettermontert ifølge forrige eier, veit ikke hvor langt den har gått. har lagt merke til noen lyder som kommer og går, høres ut som noe som slår oppi tunnellen, og det banker raskere jo fortere jeg ruller. denne lyden er ikke så tilstede når jeg ruller i fri. denne lyden er også tilstede når jeg rygger. til å begynne med hørtes det ut som gummi-mot-gummi-lyd, men nå er det også i tillegg til "bankinga" en slags "single"-lyd, typisk metallisk lyd. noen som har peiling på hva dette kan være? det jeg tippet først er at boltene ved et ledd i kardangakselen har blitt svekket/løsnet, slik at det er litt "slakk" når jeg girer osv. og først av alt, er dette farlig å kjøre med, eller er det en vanlig ting på 240? Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 ville sjekket hardingforinga, (opplagringa) til mellomakslingen, ganske vanlig at man får vibrasjoner å ulyd ved pådrag når denne er sliten, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet November 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 takk for respons! du har sikkert skjønt at denne bilen skal brukes til sladding i vinter - og skal helst koste minst mulig. er dette en kritisk del som bør skiftes omgående eller er det ikke noe problem å kjøre med denne ulyden? evt er dette en dyr del? fant den ikke i biltema-katalogen ;) Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 det er bare å hente fremre stykke av mellomakslinga fra en bil på et huggeri, verre er det ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 eller bare bytte gummikusa? Eller ta den ut, dra til en dekk-mann som har gummiblandinger, og ber han fylle "AB5+" eller hva det heter, inni de åpne hullene som er der.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 hete A+B gummi stod om det i et eller annet nummer av gatebil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg