16v Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 hei, hadde ein gong ein 16v 87 mod kr motor som var bort opp til 1,9 skifta kammer ,justert k-jet , og porta topp den skulle det vera ca 160 ,170 hk så og nå øve 180hk blir fort ein del penger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smideRacing Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 noen som vet hvor mye hester man får av en KRmotor me grenrør,kammer,planatopp og chip?? Siter Les signaturreglene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retard69 Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Hei, hører så mye snakk om å borre hull i luftfilterboks! Hvordan gjør man d uten at det blir faaarli!?:P Hvor borrer man? Og hvor stor hull? Og er d så effektivt? Har et KN-innsatsfilter i gti`en min... Siter 88mod Mercedes 230E *Solgt* 83mod Golf GTI Rabbit *Solgt* 86mod Bmw 320i *Solgt* 85mod Golf GTI 8v *solgt* 94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 noen som vet hvor mye hester man får av en KRmotor me grenrør,kammer,planatopp og chip?? Dette er helt avhengig av hva slags kammer man bruker og hvor mye man planer og porter. Chip på KR utgår rimelig greit. Der er det mekanisk K-Jetronic, gitt. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Hei, hører så mye snakk om å borre hull i luftfilterboks!Hvordan gjør man d uten at det blir faaarli!?:P Hvor borrer man? Og hvor stor hull? Og er d så effektivt? Har et KN-innsatsfilter i gti`en min... Hullene borres på sider av boksen som ikke peker inn mot motoren (så du unngår å dra inn masse varmluft og naturligvis nedenfor filteret. På sida som peker framover og inn mot innerskjermen er greie steder å borre hull. Det greieste er å lage hull med et konisk platebor, f.eks. 19-284 fra Tema. Har selv laget 5 hull i forkant og +/-10 på siden som vender inn mot innerskermen. Dog er dette en modda G2 GTI-boks, der resonsrør og det originale inntaket er fjerna, slik at de hullene jeg har laget er det eneste som fører luft inn i boksen. Dette bringer vel ikke den helt store effekten. Derimot gir det ganske trivelig innsugslyd:D. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retard69 Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 hehe, kult...Men er d ikke fare for å dra inn støv å sånt i motor da? Kan jeg eventuelt bruke en vanlig borr, i værste fall? Siter 88mod Mercedes 230E *Solgt* 83mod Golf GTI Rabbit *Solgt* 86mod Bmw 320i *Solgt* 85mod Golf GTI 8v *solgt* 94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retard69 Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 En siste ting...!! Når man borrer, vil d ikke da komme "borre-støv" inn i boksen og så inn i motor? :P Siter 88mod Mercedes 230E *Solgt* 83mod Golf GTI Rabbit *Solgt* 86mod Bmw 320i *Solgt* 85mod Golf GTI 8v *solgt* 94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 hehe, kult...Men er d ikke fare for å dra inn støv å sånt i motor da?Kan jeg eventuelt bruke en vanlig borr, i værste fall? Borrer under filteret, og dermed tar filteret for seg møkk/dritt som kommer. Ikke noe problem. Kappe det ene hjørnet på luftfilterboksen er også noe som kan gjøres. Poenget er uansett at du får den berømte båpelyden, og det oppnår du så fort du får noen hull i luftfilterboksen. Borr/kapp i vei. Får ikke gjort det galt om du tar det inn mot skjermen (pga varmluft fra motoren), og gjør det på den underste delen av luftfilterboksen din. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 hehe, kult...Men er d ikke fare for å dra inn støv å sånt i motor da?Kan jeg eventuelt bruke en vanlig borr, i værste fall? Så lenge du borrer i en del av boksen slik at hullene kommer på riktig side av filteret er det ikke noe problem (med mindre du bytter filter supersjelden). Men det lønner seg å følge litt med på hvordan filteret ser ut. Er greit å bytte det når man legger om til sommerdekk (eller rense og reolje, dersom du kjører med f.eks. K&N-innsatsfilter). Går naturligvis i bruke vanlig bor også, men da får du ikke så store hull (med mindre du har veldig stort bor, naturligvis). Og når du skal bore tar du ut den nedre delen av boksen av bilen. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 En siste ting...!!Når man borrer, vil d ikke da komme "borre-støv" inn i boksen og så inn i motor? :P Du tar enkelt av hele boksen. Gjort på 2 minutter, også borrer du for harde livet. Bare fjern sponet som ligger igjen etterpå, så er det det tut, kjør og båp. Og vanskelig er det ikke. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retard69 Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Haha...Takk så mye!!:D Som sagt, se på nicket mitt! lurer på alt jeg...:P Hadde en som hjalp meg m alt av bil! Men han er reist på have!:S Siter 88mod Mercedes 230E *Solgt* 83mod Golf GTI Rabbit *Solgt* 86mod Bmw 320i *Solgt* 85mod Golf GTI 8v *solgt* 94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Bare og bøye deg ned i mottorommet, løsne på klipsene som holder LMM (luftmengdemåleren) på plass oppå luftfilterboksen, så kan du enkelt ta ut den underste delen (mulig denne sitter i noen skruer/klips også. Husker ikke akkurat nå). Selv om du er "retard" så burde ikke dette by på så mange problemer:) Ganske selvforklarendes. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retard69 Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Hehe, ja får d nok til!:D Kom til å tenke på noe...Hvis dette er snakk om kaldluft! Så må d jo gå ann å lage et slags "Luftinntak" på framskjermen som går der hullene på luftfilterboksen er! Med gitter lr no sånt...Da må d jo bli enda mere kaldluft?:wonder: Siter 88mod Mercedes 230E *Solgt* 83mod Golf GTI Rabbit *Solgt* 86mod Bmw 320i *Solgt* 85mod Golf GTI 8v *solgt* 94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Hehe, ja får d nok til!:DKom til å tenke på noe...Hvis dette er snakk om kaldluft! Så må d jo gå ann å lage et slags "Luftinntak" på framskjermen som går der hullene på luftfilterboksen er! Med gitter lr no sånt...Da må d jo bli enda mere kaldluft?:wonder: Sveise inn T4-riller i framskjermen er noe mange gjør. Dette er mest pga det kosmetiske, men får jo straks litt mer kaldluft da. Eventuelt en slange du plasserer i grillen, nedi fangeren etc, som videre går til luftfilterboksen om du er bekymret for varnmluft. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Sett flere med slanger opp fra fangeren ja. Skal visst funke nokså bra etter det jeg har hørt. T4-riller i skjermen er ikke en spesielt kul kosmetisk oppgradering spør du meg.. Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.