skaabu Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Har nå fått meg en Omega :) Det er ingen strøken bil, men er en lyd jeg lurer litt på... Ikke at jeg raser med bilen så veldig, men når jeg gir på på glattisen nå, og spinner, for så å komme inn på bar asfalt, så smeller det helt for ***** baki høyre hjulbue...(inni der en plass) Noen som vet hva dette kan være? Samt at det skriker av venste frambrems når jeg kjører, men når jeg tar inn bremsepedalen 1 cm(så den bremsen såvidt toucher) så blir lyden borte... Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaSSeR Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Storforing bak på høyre side ;) Standardproblem på omega.. Har vært sånn på begge mine + fattern sin iallefall! koster vel ca600 for ny på mekonomen tror jeg! :) Eller du kan kjøpe hos http://www.tigerspeedparts.no hvis du vil ha litt stødigere! Direktelink Omega er vel ikke akkurat kjent for å være spesielt stiv orginalt! =p Siter [o]'90 Opel Omega 2.0i [o]'90 Opel Omega 3000 24v [o]'96 Opel Vectra 1.7TD [x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs) [x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaabu Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Storforing bak på høyre side ;) Standardproblem på omega.. Har vært sånn på begge mine + fattern sin iallefall!koster vel ca600 for ny på mekonomen tror jeg! :) Eller du kan kjøpe hos http://www.tigerspeedparts.no hvis du vil ha litt stødigere! Direktelink Omega er vel ikke akkurat kjent for å være spesielt stiv orginalt! =p Aldri hørt om det standardproblemet jeg:P Men skal sjekke sidene, og se om jeg finner noe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaSSeR Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Jepp! Er ganske sannsynelig at det er disse aillefall!:) Siter [o]'90 Opel Omega 2.0i [o]'90 Opel Omega 3000 24v [o]'96 Opel Vectra 1.7TD [x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs) [x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaabu Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Jepp! Er ganske sannsynelig at det er disse aillefall!:) Ok :P Kompis som lurte på om det var støtdemperen... For det høres ut som det er noe som slår der liksom... Det slår så alle i bilen skvetter liksom :P Peiling på bremsa foran å eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Peiling på bremsa foran å eller? Sjekk bremseskjoldet om det er rustet eller bøyd og ligger litt inntil skiva. Husk at det er litt svikt i alle deler så selv om du ikke ser at skiva ligger an direkte mot skjoldet så kan det gjøre det når du kjører (i sving feks). Ellers så kan du sjekke bremseklossene om det er mye belegg igjen, eller tilstanden (eller tilstedeværelsen) til anti-skrikplatene. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg