Gå til innhold

Har ett lite dilemma, valg mellom frontsett

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

Har desverre ikke prøvd Focal-frontsett, så min mening er ikke helt subjektiv... men vil uansett anbefale alpine, har et rent alpine-anlegg i bilen, og er utrolig fornøyd med hvor klart det spiller... hører på all slags musikk, så trenger høytalere som klarer stor variasjon, og der synes jeg alpine er supre innen alle sjangre...

 

Just my two cents...

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, takk for svar.

Tror jeg kommer til å gå for alpine type X.

 

Saken er også den, at jeg har 5 dørs, så jeg kan sette i noen høytalere i bakdørene også. Vil lyden bli grei om jeg f.eks setter ett komp sett foran med diskant og mellomtone. Og så setter jeg kun mellomtone i bakdøra, hvordan blir lyden da? eller burde jeg ha ett komp sett der også?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har diskant i overkant av døra, 6" nede i døra, 6" i veggen bak og 6x9 i hattehylla... jeg har knallbra lyd mener nå jeg.. strengt tatt trenger du sikkert ikke sette i noe i bakdøra, men gir et fullere lydbilde, og litt til glede til de som sitter på også :P

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har diskant i overkant av døra, 6" nede i døra, 6" i veggen bak og 6x9 i hattehylla... jeg har knallbra lyd mener nå jeg.. strengt tatt trenger du sikkert ikke sette i noe i bakdøra, men gir et fullere lydbilde, og litt til glede til de som sitter på også :P

 

okey, høres bra ut.

Grunnen til at jeg ville sette i bakdøra er jeg kanskje kunne få litt mer dypde og bass i lyden. Har du noen greie mellomtoner å anbefale til meg?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. som sagt så er jeg totalt forelsket i alpine... så kan sikkert lønne seg å ta kontakt med noen som forhandler eller jobber med dette om du skal ha skikkelige sammenlikninger...

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår