Gå til innhold

Godkjenning av seter

Ranger emnet


FireSt0rM

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har tenkt å kjøpe meg et par nye seter til bilen og lurer på hvordan det er med godkjenning av seter med biltilsynet.

 

Det står at typen ikke er FIA godkjennt, så jeg lurte på om dette betyr at jeg ikke får det godkjennt. Ikke så stødig på alle disse lovene og reglene.

 

Litt info om setene i tilfelle det er nødvendig:

 

Mål - Indre/Ytre:

Skulder : 32cm - 59cm

Korsrygg : 28cm - 48cm

Rumpe : 32cm - 43cm

Lår : 31cm - 52cm

Høyde: 96 cm

 

imagine.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt seter fra bsbildeler..

 

Når jeg snakka med han ene som driver det, Per christian eller no?

så sa han at det ikke var noe problem hvis du blei stoppa..

 

ha i org. setene når du godkjenner, sett i disse setene når du er ferdig godkjent;P

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIA; er ikke det noe med rallycross eller noe da?

 

Fédération Internationale de l'Automobile / Det internasjonale Motorsport forbundet. Alt som brukes i motorsport i Norge SKAL være Fia godkjent.

 

Til veibruk holder E-merking, Det er mulig du må godkjenne med disse setene da. Evt med setefestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytter du setene så må det godkjennes uansett vel? men spørsmålet var vel om de setene han hadde kikket på hadde de nødvendige merkingene for å komme gjennom en kontroll...

 

Ta kontakt med BT, spør hva slags merkinger et sete trenger for å bli gategodkjent, ring tilbake til BS og spør om setete har disse, om de har det, kjøp og sitt godt :)

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår