Gå til innhold

Hvordan lage dumpventil?

Ranger emnet


Stress87

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei skal ikke ha noe falsk dump.

 

dette med kont filter må du fortelle mer om... blir ikke luften dratt inn i turboen igjen? som gjør at den blir ødelagt? har hørt fra en kompis, vist du kjører uten dump lager den en phrrr lyd?! e det samme lyd som kommer med kon filter?

Les deg litt klokere her. Var ihvertfall denne tråden jeg leste for en stund siden, og mener det står at det ikke er så skadelig for turbo'n i denne tråden. Litt lat så gidder ikke å lese igjennom hele en gang til:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumpventil med stempel lager phrrr lyden i motsetning til dump med membran som lager pshhhh lyden.

 

 

Det er i alla fall ikke riktig å si. har hatt 3 forskjellige dumpventiler MED stempel å ingen av de lager den phrr lyden... heller ikke orginal dump med membran lager den lyden...

Min "teori" er at denne lyden du sikter til kommer når ventilen blir for stram eller for liten til å slippe ut alt trykket, sånn at den resterende lufta blir tvunget tilbake ut gjennom luftfilteret. Dette skjedde med Saab'en min når jeg fikk hjulspinn. dvs. en plutselig økning i turtall og derfor høyere ladetrykk som dumpen ikke klarte å slippe ut når jeg da slapp gassen.

 

 

Bra idè å lage ventilen selv! har lyst å prøve dette jeg også. Laget en tegning for et par år siden, men da jeg gikk over til bil med sugemotor så det ble ikke mer av den tanken. Det burde ikke være vanskelig å få til, om du har tilgang til dreiebenk osv. så lykke til!

Das Auto

 

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres mer fornuftig ut det tor_s_sumstad sier.

 

det kan nok være at den lyden kommer hvist dumpen er for liten. men tror de dumpene som lager den lyden har to stempler. der den ene løftes opp og den andre står å flimmrer. sånn at luften slippes gradvis ut.

 

har jobbet litt eksta i deg å laget hylsen og lokke til dumpen min. magler bare stempel å tuten no! det tok meg rundt 3 timer med intens jobbing.

 

så vist dette skal lønne seg må man lage mange deler om gangen. tror jeg.

Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår