Gå til innhold

Jetta 91 mod 1.8

Ranger emnet


Abrekk

Anbefalte innlegg

Halla!

 

Kjøpte meg denna bilen i mai for 15500 og tenkte jeg skulle lage meg en tråd siden det er litt småfiks igjen :)

 

Litt Specs:

1991 mod

1.8 L Edit: monopointinnsprøytning ;)

Senka 60-60 (jamex)

Rulla 194.000 ca.

 

Da jeg kjøpte den var det endel småting å gjøre, det meste er gjort men det gjenstår enna litt arbe...

 

Nytt bilde:

DSC00007.jpg

 

Bilder fra da jeg kjøpte den i mai:

jetta2.jpg

 

jetta6.jpg

 

Det som er gjort er:

-Byttet begge brekk vaiere.

-PowerFilter

-Olje + Oljefilter

-Nytt batteri

-Bytta div. deler

 

Planer fremover:

-Ny grill med færre riller.

-Grillist

 

 

Bare å komme med tips om hva jeg kan gjør for å få den fetere ;)

Jetta mkII Bruksprosjekt.

Golf mkII Crapmobile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke forgasser, du har noe som kalles monopointinnsprøytning.

 

Da det var sagt, så må jeg nesten si at det så ut som et stk. strøkent eksemplar av en Jetta:)

 

Ny grill (med mindre riller), GTi eller muligens Golf 3 VR6-leppe, og noen felger med litt kant så er du nesten i mål. Klarglasslykter rundt hele er heller ikke til å forakte.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, det visste jeg ikke ;)

 

Ny grill er definitivt noe som står høyt på lista, men må nesten prioritere motor og sånt først. Men er nok ferdig før jul siden jeg får lappen om ca 1 mnd ;)

 

Lurer litt på emblemfri grill med dobble runde lykter.. men får se... stress å ''bygge om''?

Jetta mkII Bruksprosjekt.

Golf mkII Crapmobile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da tror jeg bilen er ca klar for veien.

Men da jeg fylte på olje fikk jeg fylt på litt over det øverste merke på peilepinnen, bare et par MM, er det farlig for motoren når det er så lite for mye?

 

Er det noen som har en sikringsboks til jetta 91 mod som er i fin stand å selge?

Der hvor sikringa til varmeapparatet er det dårlig kontakt(litt svidd)

Jetta mkII Bruksprosjekt.

Golf mkII Crapmobile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da jeg fylte på olje fikk jeg fylt på litt over det øverste merke på peilepinnen, bare et par MM, er det farlig for motoren når det er så lite for mye?

Nei. Så lenge du ikke fyller mer enn det, så gjør det ikke no. Har selv fylt for mye, og aldri opplevd noen problemer med det. Har faktisk hendt at jeg har fylt ½cm for mye.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår