Grøndal Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hei. Min far har tenkt å selge bilen sin, så sier han at jeg får et veldig godt tilbud av han når han bare skal ha 30 000 for denne bilen. Den har gått 300 000, han sier det er null rust (Har ikke fått sjekka sjøl). Er det spesielle ting jeg bør sjekke ang den bilen? (Har ikke så veldig mye kunnskap om bil) Er også litt usikker på om han "lurer" meg litt. MVH Jørgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Dette er gode, komfortable, driftsikre og solide biler som tåler å gå langt. Godt sammenskrudd og lite feil med de. En bekjent har en slik 250diesel med automat, den har gått 600.000 km nå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøndal Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Snakka forresten nettop med han, og det var visst en rolls royce motor, med register kjede og ikke register reim. Er dette da en veldig bra motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Den der rolls royce motoren fikk meg til å tvile:P tror han kødder litt med deg. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Flyttes til riktig forum! Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøndal Skrevet Oktober 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Den der rolls royce motoren fikk meg til å tvile:P tror han kødder litt med deg. Hmm... Ja stusset litt på det jeg også. Men det er overhodet ikke laget noen "spesiell" type av disse bilene? Hvor man har register kjede istedenfor reg. reim? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Oktober 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 er nok en vanlig mb motor, det er ikke noe fartsmaskin men så klarer du ikke ta livet av motoren heller! :) Slitesterke som få er de! kan få de ganske pene og, de fleste W124 250D'ene gikk vel som taxi i sin glanstid Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiantangen Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Hei.Min far har tenkt å selge bilen sin, så sier han at jeg får et veldig godt tilbud av han når han bare skal ha 30 000 for denne bilen. Den har gått 300 000, han sier det er null rust (Har ikke fått sjekka sjøl). Er det spesielle ting jeg bør sjekke ang den bilen? (Har ikke så veldig mye kunnskap om bil) Er også litt usikker på om han "lurer" meg litt. MVH Jørgen Kommer jo ann på hvor fin bilen er men en 89 model som har gått 300 k er jo ikke dyrt da men vet du at km ikke er tuklet med og om det er en norsk bil? Siter Tidligere brukernavn var Volvo940tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Snakka forresten nettop med han, og det var visst en rolls royce motor, med register kjede og ikke register reim. Er dette da en veldig bra motor? kjede er det på alle MB motora. synes prisen ar grei egentli. vist KM stand er rikig. Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøndal Skrevet November 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Hei, ja den er ikke tuklet med på noe vis. Pappa har kjørt bilen ihvertfall de siste 100 000 km. Jeg tror kanskje den har gått i tyskland i starten på sitt liv. Er ikke helt sikker på dette. Den er helt strøken, og minimalt med rust på. Kan evt poste bilde etterhvert. -Jørgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Rolls Royce motor. :D knuser enhver rolls i holdbarhet vil jeg tro.. Jeg har også lyst på en 250 diesel, men de ligger uforholdsvis høyt i pris. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøndal Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Hehe.. Jeg som misforsto min kjære far litt bare. Han mente at det var MB sin "royale" motor. Og brukte derfor rolls royce som et eksempel! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Preben86NOR Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 250 Diesel er jo langt fra noe råskinn.. Og bruker jo litt på mila med tanke på at det er 2,5 L... Men komfort og holdbarhet er det som spiller her.. En kjøper ikke disse bila fordi man skal råkjøre.. Jeg solgte akkurat en 200 Diesel 81 mod. Den gikk rett og slett for dårlig, hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøndal Skrevet November 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Dette blir min første bil, og jeg har ikke lappen enda. (Er vel i boks om en måned) Så kanskje greit å ha en bil som er litt slapp da! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 250D er kjempegode biler, med en utrolig slitesterk motor. jeg har en slik en selv, og er utrolig førnøyd. den har gått 511.000km nå og jeg vil ikke si den bærer preg av det. den ligger til salg her på salgssidene, så du kan jo ta en titt på den og sammenligne med den du skal kjøpe av faren din om du vil... http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1297531 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg